Första avsnittet av the mandalorian. Riktigt härlig stämning och en bra start på serien. Ser fram emot nästa avsnitt. Har även börjat kolla på see som känns väldigt lovande. Grymt vacker miljö och spännande story.
Något avsnitt i sjätte säsongen av Sons of Anarchy. Ser om serien ännu en gång eftersom den är så sjukt bra
Såg igenom hela Star Wars: The Clone Wars, en riktigt bra serie som ger en djupare blick i Star Wars universumet.
IMO, klassiskt exempel på en serie som började bra och sen sakta men säkert tappade allt. Inte ett helt ovanligt fenomen iofs, men tyckte det var ganska tydligt just i SoA.
Jag håller delvis med, säsong 6 som jag är på nu är rätt tradig men överlag tycker jag det håller riktigt hög klass. Kul att se hur Jax utvecklas genom serien från mysig kille till rätt omysig kille [emoji41]
Började kolla på The Night Of (2016) som är en mini-serie från HBO. Sjukt spännande! Lite True detective känsla "Serien utspelar sig i New York där Nasir "Naz" Khan (Riz Ahmed), en ung pakistan-amerikan, ser ut som en brutal kvinnomördare efter en mardrömsnatt på Manhattan. Khan lider av minnesförlust, och tittarna hålls svävande i ovisshet om vad som faktiskt hände den aktuella natten" The Night Of (TV Mini-Series 2016) - IMDb
Tack för tipset, älskar True Detective. Så det lutar åt att The Night Of lägger sig högst upp på min "att se" lista
Loulou de Montmartre (TV Series 2007– ) - IMDb Vilken fin serie! Bara tråkigt att den inte fick ett riktigt avslut. Med tanke på åldern lär det inte komma någon fortsättning.
Tittade 15 minuter, fatta ingenting så jag stängde av. Är serien till för de som redan vet om vad the witcher handlar om? För de förklara fan ingenting av de 15 minuterna jag såg. Känns som att serien är riktad mot de som redan har spelat spelet eller läst böckerna.
Hade stora förväntningar World on fire (SVT) som handlar om andra världskriget med bland andra Sean Bean. Inget fel på skådespeleriet eller rent tekniskt med effekter och så. Den svaga punkten denna gång är manuset. Lite förvånande eftersom Britterna brukar vara bra på detaljer. Exempelvis två Polska motståndsmän slåss i skogarna i Polen mot tyskarna. Efter ett tag med vandring stöter de på engelska trupper i Frankrike. Frankrike gränsar ju inte direkt mot Polen om man säger så.. Sen lite väl otroliga återföreningar/slumpmässiga möten mellan olika personer i serien. Ska väl bli en säsong två men om jag ids följa den får jag se.