Såg Squid Game säsong 1. Oväntat bra, var inte helt övertygad av trailern men man fastna rätt snabbt...
Sandman (TV Series 2022– ) - IMDb Verkar vara en rätt okej fantasyserie, särskilt om man tex gillar Discworld-serierna eller Jonathan Strange och Mr. Norrell och dylikt. Det som stör lite är att de inte kan bestämma sig för en ton. Ena stunden är serien rätt mörk (vilket passar bäst) och andra stunden är det nästan som en barnfilm. En rätt märklig blandning som tyvärr blir distraherande. Sandman-skådisen tycks bära större delen av serien på egna axlar, även om det finns ett par sidokaraktärer som är bra också. Särskilt hans fysik gör honom rätt creepy, och sättet de filmar på (…trodde först jag hade TV:n inställd på fel AR). Bara avverkat två avsnitt ännu dock, så svårt att sätta något betyg. Spoiler: Spoiler Bli medlem eller logga in för att visa innehållet!
The Boys (TV Series 2019– ) - IMDb Nyligen sett klart säsong tre lite senare än tänkt, skyller på barnen.. Mycket bra serie! Man kan tro vid första anblick att det mest är överdriven gore men det är djupet i karaktärerna som höll mig fast. Antony Starr som Homelander är så jäkla bra, vilken prestation! Rekommenderas starkt om man inte kollat, det är värt att titta vidare även om man tycker det är lite överdrivet mycket blod ibland.
Grace, brittisk kriminalserie på SVT Play, inte sett alla avsnitt än men riktigt bra! Grace (TV Series 2021– ) - IMDb
Börjar kika på Black Bird. Först avsnittet gav mersmak. Väldigt välproducerat och spännande! View: https://youtu.be/aH1FOkJys3Y
Ytterligare en serie på Apple TV+ - The Afterparty. Kul och lättsam komedi. Sett ungefär hälften. Ganska påtaglig produktplacering dock. iPhone borde nämnas i eftertexten View: https://www.youtube.com/watch?v=BGG2H3DN_II
Såg 2:a av "House of the dragon", ger den 3 drakar av 5, mest pga rätt dåliga skådisar. Känns som lågbudget över det hela.
Maktens Ringar, var tveksam efter första avsnittet men i andra infann sig den rätta äventyrskänslan som jag vill ha i ett riktigt fantasyepos, kommer definitivt fortsätta att titta.
Good Omens på Amazon Prime. Mycket bra serie med ett par år på nacken! Lite kul att den föranledde en protestlista där ett antal tusen personer som uppenbarligen inte sett serien ber Netflix stoppa den. (Den har aldrig gått på Netflix!) Thousands petition Netflix to cancel Amazon Prime's Good Omens
Rekommenderar alla att se norska serien Heksejakt (Witchunt). Mycket spännande och underhållande, bra skådespelarinsatser! 8,5/10 i mina ögon. Finns att se på viaplay. Heksejakt (TV Series 2020) - IMDb
Fringe, HBO Max Ingen ny serie (2008-2013) men ny för mig. Har sett första säsongen och tre avsnitt av säsong två. Serien handlar om en avdelning på FBI som tar hand om fall vars omständigheter rör sig i vetenskapens utkanter. Om man bortser ifrån att det i de flesta fall betyder långt, långt utanför det trovärdiga så är det en rolig serie som är lätt att kolla på utan att behöva engagera sig alltför mycket. Spännande men med humor.