Hade hoppats att han blev nån bowmaster på hästen och samlade alla krigare från winterfell, men nej.... Skickat från min Xperia S
Säsong tre har ju precis börjat så allt kan ju hända. När jag såg första och andra säsongerna så var det utan att ha läst böckerna. Nu har jag avverkat fyra som skulle varit alla Så nu blir det att se hur dom syr ihop det. Någon som hört ifall det blir en fjärde säsong?
Fjärde säsong bekräftat idag av HBO. http://imdb.com/rg/an_share/news/news/ni50388470 Kan kan ha misstolkat ditt inlägg men det finns fem böcker för närvarande, antagligen två till... förr eller senare. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ja, det börjar ju bli segt men jag antar att det är viktigt för den övrgripande plotten. Tyrion har ju uppenbarligen tröttnat på det slappa livet och vill nånting mer men hans far ger honom inget erkännande, jag är sjukt nyfiken på vad han kommer att hitta på. Kommer han att bli rouge? Gå över till Starks? Lämna Westeros? Daenerys har ett intressant arch, synd bara att hon som spelar henne är så urbota tråkig.
Såpass. Bara att vänta ett år till. Mitt snåriga inlägg handla om att den fjärde boken delades och blev två. Den fjärde fick all dynga. Sluta läsa efter den. Synd då tredje var svårt spännande.
Säsongsavslutning på Cali nu sen säng. Tycker dock det är synd att säsong 7 kommer, de borde lagt ner efter 4 alt. 5. :/
Då är jag med. Jo, bok 5 (4 del 2) är fruktansvärt trist den med. Fixas förhoppningsvis till inför de säsongerna av tv serien, annars kommer många garanterat att tappa intresse. f. ö så har jag börjat kolla på Showtimes Borgias, väldigt bra serie med mycket rävspel och intriger. (netflix för den nyfikne). Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Syftar du på "A Feast for Crows" eller "A Dance with Dragons"? Har läst alla böckerna och kan hålla med dig om att de blir lite långsammare ett tag men det innebär inte att de är dåliga. Har dock väldigt stora förhoppningar inför "The Winds of Winter" när den kommer eftersom allt är upplagt för århundrandets urladdning nu!
I första hand "A Dance With Dragons". Dålig vågar jag inte säga att den är. Den utspelar sig ju trots allt i en fantastisk värld och har många bra karaktärer etc men jag tycker att den absolut inte står sig mot de tidigare böckerna, inte ens i närheten. Jag hade gärna sett att boken var omkring 30 procent tunnare och 100 procent intressantare. (högst personlig åsikt). Trots detta ser jag fram emot nästkommande bok och vad som komma skall. Hela universumet som Martin byggt upp är definitivt enastående och förhoppningsvis hittar han tillbaka till rätt spår igen. Kanske ska skapa en egen tråd för diskussioner om böcker och aSoIaF. :-D Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
A feast for crows håller ännu hög nivå. Är det dance with dragons som bok fem (fyra del två ) heter? Minns inte och skönt är det. Att det är en fantastisk värld med intressanta karaktärer hjälper inte när dom får så lite utrymme. Fortsatte mest för att få läsa om Bram, men det var inte ofta han förekom. Dessutom hade jag fyra veckor framför mig att fylla med läsning. Kunde då inte undvika eländet. Och eftersom det är jag som skriver det så är det en högst personlig uppfattning. Andra åsikter har jag heller inget emot.
Hemlock Grove. Tyckte om den. Spännande och mystisk och inte så förutsägbar som andra serier. 9 popcorn av 10. Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2