Diskussion: Sensation - den sämsta HTC:n hittills!?!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Sphex, 6 sept 2011.

  1. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Jag har ägt en del Android-mobiler, varav tre har varit från HTC. Jag har tills Sensation alltid hållit Sense som det bästa skalet till android och måttstocken för hur ett mobilt OS ska se ut och bete sig.

    Men jag tycker att HTC har gått ned sig på senare tid, deras design blir fulare och fulare, batteritiden sämre och sämre och sense mer och mer bloatat. Perfektion uppnåddes med DHD, en otroligt snygg mobil som jag iaf kunde få ut en respektabel batteritid ur. Sense var snyggt och snabbt samt funktionellt och jag var allmänt nöjd med mitt byte från galaxy S.

    Mitt senaste byte från en galaxy sII till sensation har varit kantat av besvikelser, otroligt bedrövlig batteritid, jag som alltid har varit bra på att utöka batteritiden till 48h på i stort sett alla android-modeller kämpar för att få skiten upp i 12h. Förutom det så är designen bedrövligt ful, och till vilken nytta är det fina hårda aluminium(?) skalet då skiten knarrar vid minsta tryck. Sense har dessutom blivit jobbigt, det laggar, både vid app-start och bläddring genom hemskärmar, lockscreenen är ful och jobbig, föredrog en snabb rörelse nedåt framför en ful ring som ska uppåt. Dessutom har de tagit bort wallpaper-scrolling.

    Jag är och förblir en htc-fanboy, men om de fortsätter på denna väg måste jag överge skeppet, det enda positiva med sensation är upplösningen på skärmen. Jag har svårt att se att någon kan hålla denna mobil högt, även om ni inte gillar Apple eller Samsung måste ni hålla med om att saker var bättre förr.
     
  2. xtreemjohan

    xtreemjohan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Sense är snyggt och praktiskt, men jag håller med dig om att det inte är något vidare på Sensation. I jakten på att göra Sense till ögongodis så har HTC klämt in alldeles för mycket. Så mycket att det bara är jobbigt.
    Jag har en kompis som har Sensation, och även denne har problem med batteritiden.
    Dock tycker jag att telefonen är snygg.
     
  3. Chatastropher

    Chatastropher Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Telefon 3:
    Onplus One
    "Sensation, den sämsta HTC:n hittills!?!" Trollar du eller?

    Det enda jag tycker kunde varit bättre är batteritiden.
     
  4. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Min sensation är min första androidmobil och min första htc. Jag hade väldigt höga förväntningar, men hittills har dom överträffats, jag är sjukt nöjd med min och pillar med den i tid och otid. :)

    Tycker inte att batteritiden är något problem, laddar den alltid när jag sover, men det finns ju starkare batterier för den som absolut behöver. Köpte själv ett från Anker och med det klarar jag nästan 2 dygn, trots att jag spelar musik ett par tre timmar, kollar en del på FB, kollar lite mejl, smsar och ringer några samtal varje dag och dessutom spelar lite. Det som påverkar batteritiden mest i min lur, är hur bra mottagning jag har, vid dålig mottagning drar den betydligt mer batteri, men detta är något som jag upplevt med samtlig mobiltelefoner, oavsett fabrikat och system. Det finns dock flera trådar om detta med batterier och batteritid, så detta kanske är lite OT.
     
  5. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo vilket trollinlägg....:P

    Sensation är den första Android-lur jag märkt får en iPhone-användare att lyfta på ögonbrynen över och bli nyfiken på !! . Många lurar historiskt är ju rent plastskräp, plus en massa mjukvarubuggar i Android.

    Men Sensation är nåt helt annat...;)

    Sen har man ju valt fel frekvens för kärnan samt ett för klent batteri !!
     
  6. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Skalet på sensation är ju utan tvekan de snyggaste jag nånsin sätt! Så det är nog mest bara din åsikt. Vet många som tycker att det är en sexig mobil. ;)
    Den enda åsikten jag håller med dig om är batteriet, det är pinsamt. Fast annars är det en sjukt bra mobil.
     
    Poptot gillar detta.
  7. AndersN

    AndersN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tycker att batteritiden kunde vara bättre samt att jag har problem med avbrutna samtal men det kan också ha med Tele2 att göra. Har haft SGS tidigare och trivdes aldrig med den eftersom den dels var seg samt inte var kompatibel med vissa spel m.m.
    HTC har med Sensation gjort en Android som har blivit både snygg och med Sense 3 har den blivit underbar. HTC's små funktioner och koppling med FB, Linkedin m.m. som gör det lilla extra har gjort att jag alltid har kommit tillbaka till HTC efter att ha haft SGS, Optimus 2X m.m.
     
  8. mortalis

    mortalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    315
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Fan snackar i min i 1-3 timmar varje dag och kör med pushmail på två konton, surfar lite kort, svarar mail, tar emot sms, går i värdelösa (VÄRDELÖSA verkligen, gamla häkten och skit) signalområden och den håller ju 12h på det.
    Men då snackar vi ju superanvändning! Min Desire jag kör privat är inte i närheten.

    Idag körde den ju även navigation med bluetooth och gps igång en sväng..

    Bara för att kommentera batteritiden...sen vill alltid mycket ha mer, så visst vore det kul om det var bättre.

    Förreseten, väldigt känslig batterilucka. Fick en reva på den efter någon dag :P Gör inte mig nåt då va, men Desiren har hängt med i 1.5 år utan någon reva nånstans. Måste varit en nyckel som nuddade, had einte tappat den eller något så innan...
    Tappade den däremot häromdagen och det hände inte tt skit med den, så det är ju bra kvalle i övrigt, men känslig för repor på luckan vad det verkar
     
    Last edited: 6 sept 2011
    Poptot gillar detta.
  9. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Var nog en nyckel, haft min i fickan sen dag ett och inte något alls. Min DHD däremot fick ordentliga repor när jag tappade den :(
    Fast batteriet är dåligt. De kunde lätt tryckt in lite extra kraft i den. Finns ju massor med 1900mah batterier som är bättre att köpa för små pengar, fast det borde följt med från början. Plus att batteriet blir så sjukt varmt.
     
  10. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    Håller med...det är en riktigt snygg smart phone som inte ser ut som en ful iphone vilket många andra android lurar gör...som sagt batteritiden behöver fixas.
     
  11. perkarn

    perkarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Vilket är det bästa och mest prisvärda batteriet man kan köpa?
    Vore ju fint med ett som är i samma storlek så man slipper köpa ny baksidan och allt sånt med.
     
  12. Chatastropher

    Chatastropher Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Telefon 3:
    Onplus One
  13. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  14. bippsie

    bippsie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja, tacka vet jag gamla Nokia 3310:ans UI, det hade inte ens något krångligt namn att hålla reda på! Batteritiden var fenomenal, man klarade sig i veckor, även om man spelade snake 2 timmar om dagen!

    Skämt åsido. Jag hade en Desire innan, den vanliga alltså, och är mycket nöjd med Sensation. Batteritiden är något sämre, troligtvis pga en större skärm. Jag gillar nya Sense, med den smarta och enkla låsskärmen.

    Allt är en vanesak, hur länge har du haft din sensation? Kände du inte på den innan? Varför köpte du den om du nu inte gillade nya Sense när du kände på den?
     
  15. Gregzter

    Gregzter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Problem med avbrutna samtal? Det har jag med.. Funderar om de har med g-sensorn att göra har stängt av det nu och den har funkat bra hittills. Fick nämligen för mig att när jag lutade mig så avslutades samtalet? Har Telia.. Och skärmen låser jag alltid innan jag börjar samtalet. Så ingen råka komma åt avsluta.

    Gärna mer info om fler som haft det problemet?
     
  16. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    Jag köpte den för att jag älskade min DHD och trodde den skulle vara en förbättring på alla punkter
     
  17. Poptot

    Poptot Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag älskar min HTC Sensation. Fått några märken i bakskalet eftersom att jag hade med den på stranden (do'h). Även lyckats tappa den i cement ett flertal gånger och man kan inte se något alls av det.

    Sense 3.0 är fenomenalt. Älskar allt med det, när jag har rootat och lagt in custom rom med Sense 3.0. Det är lite slött när man köper mobilen vilket är ett minus, men det går att snabba upp rejält med custom rom.

    Låsskärmen är också lika bra. Har vant mig vid att dra upp ringen och att dra in genvägar i den.

    Batteritiden är väl lite kass, men det bryr jag mig inte om. Har mobilen oftast hemma vilket gör att jag kan ladda var som helst i huset.
     
  18. bippsie

    bippsie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Då får du ju någonstans skylla dig själv om du nu är missnöjd. För mig är det en ganska stor grej att köpa ny telefon, speciellt då man oftast har samma i minst ett år eller så. Struntar man då i att känna på luren och tänker att "den är säkert samma fast bättre på allt", ja då är det bara bita i det sura äpplet och lär asig något tills nästa gång.

    Det är en vanesak. Precis som när jag köpte min första android, Desire, så var jag ovan. Det kändes funky att låsa upp genom att dra neråt, och inte åt sidan som alla gayPhone-nördar gjorde. Men jag vande mig. Precis som jag vant mig vid att dra ringen uppåt. Genvägarna är smidiga som fan som finns på lockscreen, när man vant sig.
     
  19. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    När man går från flaggskepp till flaggskepp förväntar man sig förbättringar, dessutom går det väl inte att slippa undan sense 3 i framtiden. mao har jag inget val
     
  20. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/forum/50615-samtal-bryts.html

    här finns lite info om vad vissa av oss kommit fram till.