Sensation eller S2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av drgregur, 31 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ok. Trodde det var test av de gpu'er som de två telefonerna har.
    Om tidiga tester av en mobil är så missvisande så kanske det kommer uppdateringar även till HTC's lur som pumpar upp prestanda? Får hoppas på det eftersom jag precis beställde HTC'n.

2. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej, sensation kommer aldrig att vara i närheten av en SGS II rent prestandamässigt.

3. cruZZe

cruZZe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att?

4. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nvidia har nog den proppen som har mest kräm i sig just nu. Den har ju dessutom 300 MHz mer än den som sitter i Sensetion. Grafikprestanda ska bli intressant att se jag tror de kommer ligga ganska nära där. Då Android för telefoner ännu inte har GPU renderat GUI så kommer borde SGS2 upplevas som "snabbare" men Qualacomm har mer fokus på strömförbrukning än vad Nvidia har. Därav skulle jag satsa på Qualacomm och inte första genereationen av Nvidia proppar.
    Sedan har ju vi rappoterade värme problem med Tegra som säkert är lite uppblåsta men ändå. Nej jag gillar Snapdragon serien och kommer satsa på den!

5. Kasken84

Kasken84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

men skiten ska ju leverera också! det får tiden utvisa!

6. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det sitter ingen Tegra/Nvidia i SGS II, kom med i matchen nu.

7. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Den är sämre rent hårdvarumässigt och det kan ingen mjukvara i världen fixa.

8. cruZZe

cruZZe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den lilla faktiska skillnad som hårdvaran är sämre/bättre prestandamässigt tror jag optimeringen av kod kommer ta hand om. S2 är onekligen en prestandalur, men inom vissa områden kommer Sensation vara minst lika snabb och även snabbare.

Tiden kommer utvisa, men rent spelmässigt tror jag att S2 blir ruskigt svårslagen i år.

9. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Finns inte en chans i helvetet... Skulle vara något specialskrivet test i så fall.

SGS II är bättre på ALLT rent prestandamässigt. Sluta lipa över det nu.

10. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Då kör vi vi den här vinkeln istället. Vem fan bryr sig om siffror i en tabell. Båda är fullt tillräckliga för allt tänkbart man kan använda den till. Sen beror det på om man prioriterar bra mjukvara och mer stabil konstruktion...

Skickat från min ZTE Light med Tapatalk

Zany och zaragon gillar detta.
  11. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sen beror det ju på hur man definierar bra konstruktion också. ;)

12. Kasken84

Kasken84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag köpte min sgs för att det skulle vara en värsting....skiten gick knappt att använda! specs och siffror är inte allt! den ska FUNKA också! utan problem... det är det som är det viktiga för oss alla som köper en mobil för 5-6 k....eller? iaf för mig! en mobil som startar om och har sig efter en timmes användning eller drar ur krämen på nån timme, är det nått att ha!?

13. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det enda jag sett SGSII vara bättre på är att locka ut massa troll i forumen. Såså, tillbaka till Samsungforumet nu.

Förstår inte riktigt vad man får ut av att sitta och masturbera till benchmarks. Oavsett om det handlar om telefoner eller datorer så är det enormt mycket annat som är långt mycket viktigare än några procent hit eller dit i benchmarks, men det lär sig ju en del så småningom även om en del aldrig kommer att göra det.

14. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vilket humör på herrn eller damen. Bara för du valt en telefon som är rätt för dig betyder inte det att den är bättre för alla. Blandade ihop LG telefonen och SGS2. Samsung gör ju bra jobb med sina proppar. Har ju Hummingburd i Nexus S men ändå så föredrar jag Nesus One om vi tittar på design. Själv tycker jag det är trevligt med mångfald och min personliga preferens är HTC men smaken är som baken. Sedan är det ju lusigt vad internet och lite anonymitet kan göra med människor.

foxman och whiteman gillar detta.
  15. cruZZe

cruZZe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lipar inte ett dugg, snarare tvärt om. Jag är glad att någon utmanar och trycker utvecklingen framåt. Står nämligrn i valet och kvalet om jag nästa vecka ska köpa en s2 eller en sensation.

Någon enorm prestandaskillnad rent hårdvarumässigt tvivlar jag på att det är, det kommer nog som sagt handla väldigt mkt om hur pass diverse tillverkare lyckas klämma kraften ur hårdvaran och även hur appar och spel kodas. Att sedan s2 spelar upp film otroligt mycket bättre handlar som sagt om mjukvarustöd. Ska invänta lite fler tester samt klämma och känna lite på dem innan jag bestämmer mig. Men att tro att s2 kommer köra cirklar runt sensation är inte bara naivt, det är rent korkat.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

16. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Dock så är det ju lite konstigt att man lagt en tråd om vilken man ska väålja mellan sensation eller SGS2 i HTC:s forum?

Just nu är det en match mellan HTC:s byggkvalité och upplösning mot SGS2 skärm tycker jag, skillnaden på prestandan är för liten för min del för att orka bry mig om. Men för min del så vann det att SGS:s skärm reflkterade så väldigt lite solljus att man såg skärmen perfekt.

17. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

18. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ja skämar kan Samsung fanemej göra. Min Nexus har ju en Super Amoled och jag förstår precis varför den hete Super :-) SGS2 har ju ännu bättre skärm så det är klart det lockar. Speciellt bra blir det när man ska se på film mm i mobilen. Önskar bara jag hade en sådan här då ;-)
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T7VyzBOLkXQ

19. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Sant det ;) Finns de som gillar plasttvålar... Sen skrev jag ju stabil konstruktion egentligen ;)

Skickat från min ZTE Light med Tapatalk

Last edited: 6 jun 2011
  20. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Jag vill minnas att Barilla hånade mig för att vara fanboy för någon dag sen, i denna tråden. Min replik?

Den som sa det, han var det.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.