Fråga: Sensation: Vibration och touch

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av jenpa, 1 sept 2012.

  1. jenpa

    jenpa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Efter att ha bytt hela skärmpartiet ("bild" och glas) pga fuktskada, har min vibration helt slutat fungera, både när den är på vibrationsläge och även när jag har kryssat i "vibrera vid inmatning" när man skriver händer inget! vad kan hjälpa mot detta?

    Jag har även problem med touchen på nedre delen av skärmen; hem-, meny-, bakåt- och sökknapparna reakerar långsamt och jag måste trycka flera gånger för att nåågot ska hända... jag måste även dra fingret över skärmen otroligt många gånger (har testat med olika hast osv) för att "ringen" ska flyttas och skärmen ska låsas upp.
    All hjälp uppskattas!
     
  2. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Om du lämna in telefonen för i få de bytt rekomenderar ja att du reklamerar.

    Om de va du som bytte. kolla XDA trådarna efter hjälp
     
  3. jenpa

    jenpa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    okej tack! jag får nog reklamera den..!

    någon som förövrigt vet om vibrationsgrejen har nånting med skärmen att göra eller om är en annan grej? (jag tänkte om det kanske blev något fel när de bytte slärmen eller om det är en egen skada....fattig student utan jobb här :ehm:)
     
  4. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    vibrationsrespons styrs av mjukvara. älta din rom/inställning

    funkar vibratorn i övrigt?
     
  5. jenpa

    jenpa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    okej! nej, den fungerar inte alls! det brukar ju alltid vibrera till när man sätter på vibrationsläge, men detta händer inte längre... jag har även testat att ladda ner en app som ska vibrera på beställning men inget händer då heller... :(
     
  6. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    funka de innan du lämna in den? diktatorn är ju bara en liten motor med obalans typ . när den snurrar vibrerar den
     
  7. jenpa

    jenpa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja asso mobilen funkade perfekt tills en dag när skärmen f'cka upp, (pga plötslig fuktskada) då kunde jag bara se en kort (bråkdelen av en sekund) att alla pixlar lös upp (dock med helt fel utseende) och sen blev skärmen svart förutom lite ljus från ena hörnet av skärmen (jag hörde även htc-ljudet varje gång mobilen sattes på).
    (jag är sjukt dålig på att förklara) Man kunde ialla fall inte göra något med mobilen, efter att ha haft mobilen isärplockad (batteriet ute osv) ett dygn och sen inte fått den att funka på några dagar så funkade plötsligt skärmen någorlunda, det var inte alls samma färger eller ljus som de brukade vara, så jag lämnade in den (tänkte inte på att testa vibrationen eller något då, så jag vet inte om skadorna uppstod samtidigt....)

    kan tillägga att jag inte tappat mobilen någon gång!
     
  8. jenpa

    jenpa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För alla som kollar i efterhand så var det en skada på "moderkortet" spenderade 1000 extra på att byta skärm förgäves, mobilen är obrukbar (har haft den i 8 mån) så akta er för fuktskador gott folk
     
  9. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Ja de e sällan en skärm går sönder av fukt . oftast mer känsliga delar då skärmar e rätt inkapslade
     
  10. jenpa

    jenpa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    han som lagade telefonen märkte först inte det här med moderkortet och sa att skärmen vart fuktskadad och bytte den för en lax, det var när jag fick tillbaka den som jag märkte att touchen var konstig (+ vibrationen) jag lämnade in den igen och fick tillbaka den med mitt gamla touchglas (som nu sitter helt löst, vågar inte ta med mobilen ut för vad som helst kan smita in i sprickan längst kanten) touchen är lite bättre på vissa fronter men samtiidgt sämre på andra, kan tex inte trycka på nedre delen av skärmen utan att det blir en till tryck en halv cm ovanför (så när jag skriver blir det av resultat: klsjdalskfkfjlf) och samtidigt med beskedet att moderkortet var pajjat (därav att vibrationen inte funka+ överhettningen)