Problem: Sensation XL svart skärm kort stund!

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av RichiB, 28 dec 2011.

1. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    Lite då o då får jag en helt svart skärm när jag trycker på hemknappen!
    Typ om jag skickar sms och sedan klickar på hemknappen så hakar den först upp sig i ca 10sek och sedan kommer en svart skärm i ca 10sek o därefter kommer hemskärmen. Vad kan detta bero på?
    Var likadant på den andra sensation xl jag hade som jag lämnade in för dåligt batteri!
    Hjälper inte att starta om... eller jo... i början funkar den bra sen händer samma sak igen!
    ( task killer är installerat ) Så minnet rensar jag ganska ofta :-)

vad kan detta bero på?

2. Florre

Florre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bero på att folk är glada för att lägga in en massa skit som skall förbättra men som i själva verket bara klabbar till det.

3. Pasco

Pasco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    ROM:
    Stock
    För att utveckla Florres ganska luddiga inlägg så skulle jag börja med att avinstallera Task killern. Det finns garanterat åtskilliga miljoner med inlägg på allehanda forum om behovet av Task killers, och i mitt tycke ställer de till mer problem än vad de faktiskt ordnar. Gissar att du även hade Task Killern installerad på din förra XL som uppvisade samma problem?

Vidare skulle jag se över vilka widgets jag har installerade på hemskärmen. Ett glapp på någon eller några sekunder har jag varit med om när jag haft lite för mycket skräp installerat på hemskärmen, men ett glapp på 10 sekunder låter galet mycket.

I värsta fall får du göra en fabriksåterställning och sen se upp lite med vad som installeras.

4. Florre

Florre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var kanske lite luddig men jag är helt övertygad om att många av apparna som installeras gör mer skada än nytta.

5. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    mycket underligt eftersom dessa problemen fanns även innan jag installerade taskkiller! och på startsidan har jag endast original wäderwidget och strömkontroll.

Ska ändå prova att avinstallera taskkiller så får vi se hur det går!

6. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    så nu har jag inte haft någon taskkiller alls hela dagen idag men likförbaskat så får jag den svarta skärmen...ofta tex när jag har surfat i typ 5-10min eller mer och sedan skall trycka på hemknappen eller tillbaka knappen!

7. Pasco

Pasco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    ROM:
    Stock
    Då skulle jag nog börja kika på vad som är installerat. Då du hade samma strul med förra luren så kan vara någon app du installerat (och minst misstänker) som ställer till det och fyller ut minne och/eller maxar CPUn, vilket lätt leder till att man får lagg och "svartskärmar" vid programväxling.

Jag kör en app som heter SystemPanel Lite som ger en ganska bra översikt av CPU och minne. Finns säkert många andra appar som gör exakt samma sak, men denna har jag kört tillräckligt länge och på ganska många olika telefoner utan problem. Jag använder den inte som task killer utan enbart för att kika på hur minne och CPU beter sig.

https://market.android.com/details?id=nextapp.systempanel

Har testat min XL under dagen och petat igång alla möjliga appar och försökt pressa den ganska hårt, men inte lyckat få en enda svartskärm. XL'n är nästan lite läskigt snabb och stabil.

Som sagt tidigare så får du i värsta fall fabriksåterställa luren och sen installera om apparna en i taget för att se vad det är som ställer till det. Ruskigt surt men inte lika trist som en lur med svartskärmar tycker jag.

Lycka till och hoppas det löser sig för dig.

8. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    alltså problemet fanns redan i början innan jag började ladda ner massa appar o widgets ( på båda mobilerna ). Har nu även tagit bort en hel del appar o widgets som jag misstänkte krävde en del kraft. Detta har dock inte hjälpt! Får fortfarande svart skärm lite då o då och ibland även vit skärm med HTC i mitten....

9. jljungdahl

jljungdahl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Händer exakt samma sak med min Sensation xe som jag bara haft en månad. har inga onöiga appar eller något & ändå när jag tex varit inne på aftonbladet & trycker på hemskärmsknappen så blir det vitt med grön htc logga över hela skärmen sen laddar den en stund & sen kommer jag till hemskärmen. väldigt irriterande... ända sen jag köpte denna telefonen så har den krabbat. stänger av sig & går inte starta på flera timmar, batteriet är slut efter 6-7 timmar även när jag inte använder den.. suck.