Sense facebook-koppling ur spel med LauncherPro?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av drkrupp, 3 feb 2011.

  1. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Fundering kring ett problem.
    HTC Wildfire. Sense är utrustat med trevlig facebook-koppling där bl.a telefonboken länkas till facebookkontakter som uppdateras kontinuerligt; profilbild, statusmeddelande, födelsedag osv läggs in i telefonboken som just "facebook-kontakter".

    Men sedan jag installerade LauncherPro första gången för några månader sen så har telefonen slutat uppdatera denna information. Även om jag manuellt går in och synkar allt som har med facebook att göra. Telefonboken har fortfarande gamla statusmeddelande och profilbilder sedan innan installationen av Launcherpro. Och kalendern har slutat uppdatera folks födelsedagar (som också hämtades från facebook).

    Jag gick över till GO Launcher men utan bättring. Ändrade tillbaka till Sense med Home Launcher. Fortfarande synkas inget nytt. Och nya personer jag addat på facebook läggs heller inte till som nya kontakter. Osv.

    Nån mer som varit med om samma?

    (Eller har det med facebook-appen att göra? När jag tänker efter installerade jag nog denna ungefär samtidigt som LauncherPro första gången... kontakterna sköts ju av "Facebook för HTC Sense" och det kanske slås ut av den fristående appen? ...spekulation. Anyhow... tänkte om nån av er varit med om det?)
     
  2. viken

    viken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Om nån har en lösning är jag intresserad

    /Daniel
     
  3. maxa

    maxa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Homescreen > meny > inställningar > Konton och synkronisering > Gå in på facebook-kontona och se så de uppdateras (bör finnas ett vanligt och ett sense där, gå in på båda och klicka för allt och uppdatering till varje timme eller liknande).

    Homescreen > telefonboken > menu > visa > Se till att facebook och facebook för sense är förklickat (och google förstås)

    Homescreen > appdrawer > facebook > backa(pil bakåt) > menu > Inställningar > Kolla inställningar, finns om hur kontakter uppdateras, hur ofta osv

    Allt jag kan komma på nu. Jag har launcherpro plus och det fungerar finfint här.
     
  4. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Efter att ha satt Sense som default-launcher igen och avinstallerat Facebook-appen samt startat om mobilen kan jag konstatera att det ändå inte fungerar.
    Jag har inte provat att avinstallera alla launchers och bara ha Sense på telefonen men antar att det är det enda kvar att prova?