Problem: Sensor fungerar jättedåligt

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Puppy, 10 feb 2013.

  1. Puppy

    Puppy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Först och främst, jag är inte säker på vilken sensor det är som orsakar det här problemet. Men nu när jag ska använda Compass Mode i Google Street View så hoppar den och har sig trots att jag inte rör telefonen. Så här har den inte gjort innan när jag provat det.

    Kan det bero på det nya Jelly Bean 4.1.2 som jag lagt in? Eller är det root som gör det?

    Och viktigast av allt, går det att fixa på något sätt?
    Innan har det fungerat felfritt.
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Pröva ladda ner https://play.google.com/store/apps/...=W251bGwsMSwxLDEsInphdXNhbi56ZGV2aWNldGVzdCJd och se hur kompassen reagerar i den appen! Hoppar den mycket eller funkar det bra? Min kompass hoppade lite grand såg jag nu, men det som är värre är att Norr verkar vara åt två håll beroende på hur man vrider mobilen XD Nåja skitsamma, överlever utan! :D
     
  3. Puppy

    Puppy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Kompassen rör sig hela tiden, och gyroskopet rör sig också hela tiden trots att telefonen ligger still på bordet.
     
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Det enda du kan göra är att pröva dig fram... Wipe Cache Partition, Wipe Dalvik Cache... Funkar inte det -> Fabriksåterställning. Funkar inte det -> Byt rom... etc etc!
     
  5. Puppy

    Puppy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har gjort wipe på hela telefonen och flashat in stock Jelly Bean 4.1.2 igen via ODIN. Fortfarande samma problem, så det är nog Jelly Bean som är boven.

    Vet dock inte om jag vill hålla på med custom roms, så det får antagligen vara så här. Finns det förresten någon rom ute som har Project Butter?