Ser inte Spotify i Market?

Diskussion i 'Tattoo' startad av scrdhrt, 19 okt 2009.

  1. scrdhrt

    scrdhrt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo,
    fick min HTC Tattoo i dag, och en av de apparna jag naturligtvis vill ha är ju Spotify. Men söker jag i market efter Spotify så hittar den inget. Är det nåt jag måste ställa in nånstans för att hitta?

    Jag har ett svenskt sim-kort från Tre. Såg nånstans att man behövde ha nån typ av landsinställning nånstans? Var ställer man in det?

    Telefonen säger att den har Android 1.6 om der hjälper.

    Tack på förhand!

    /A
     
  2. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

  3. monk

    monk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det kan ha att göra med att Market numera, sedan någon vecka tillbaka, särskiljer på skärmupplösning. Applikationer som är utvecklade med Android 1.5 SDK som bas har inte (officiellt) stöd för skärmar som är mindre än 320x480 - något som alltså drabbar Tattoo som bara har 240x320. Resultat: Ni ser inte apparna.

    Så snart apparna på Market är uppdaterade enligt den senaste SDK:n så kommer ni med Tattoo kunna se, ladda ner och installera de allra flesta, precis som vanligt. Det kommer garanterat ta ett bra tag för alla apps att "uppdateras", men de stora/populära (som Spotify) bör bli tillgängliga för er med Tattoo ganska snabbt.
     
  5. jett5

    jett5 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå manny!

    Vad har du för erfarenheter av Tattoo'n efter att ha använt den ett tag? Jag är sugen på en, men skulle vilja höra lite omdömen från riktiga användare!

    MVH
    Johan
     
  6. scrdhrt

    scrdhrt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aha, se där.

    Tack alla för svaren!

    /A
     
  7. jett5

    jett5 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var självklart scrdhrt jag ville skulle ge sina tycken om mobilen.

    Fungerar den bra? Skulle du rekommendera telefonen?
     
  8. scrdhrt

    scrdhrt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jajamensan!

    Så jävla smutt. Bästa telefonen jag haft. Jag valde Tattoon för att jag ville inte ha en större telefon än min gamla, samt att jag inte tycker HTC Hero är snygg. Tattoon är mer eller mindre på pricken samma storlek som min gamla telefon.

    UIt är rappt, skärmen är ljusstark. Knapparna känns robusta. Kameran har jag inte testat så mycket mer än att den funkar. Handsfreen som följer med är av billig typ, men gör sitt jobb. BT-headset är beställt.

    Jag blir mer och mer störd på fundamentalist-diskussionen om kapacitiv skärm vs resistiv skärm. Tattoons skärm är inte nån sladdrig plastbit med kassa färger och dålig ljusstyrka, som många verkar vilja få det till. Den är riktigt bra, tycker jag.

    Jag stör mig även lite på Market, det är många appar jag inte hittar där. Men det kommer väl, kanske är en inkörningsperiod för 1.6 som någon skrev. Och de man inte hittar på market kan man installera manuellt isf, antar jag.

    /A
     
  9. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Angående appar som du inte hittar så beror det som (ovan nämnts) på att upplösningen på telefonen helt enkelt är för låg för att programmen ska fungera bra, och nya market sållar därför bort dem. Tanken är väl att man ska slippa ladda hem en massa applikationer som visar sig vara oanvändbara.
     
  10. jett5

    jett5 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack scrdhrt!

    Ja nu lutar det ju ännu mer åt en tattoo. :) Får väl se hur lönen ser ut denna månad... :)

    Har du förresten testat att installera spotify direkt från deras hemsida? Fungerar appen i så fall?


    *j
     
  11. Oogo

    Oogo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    Jag har haft min Tattoo i lite drygt ett dygn och är mycket nöjd!
    Touchskärmen är det inget fel på, om än lite liten - men det går bra att skriva på den, speciellt med stavningskorrigeringen och ordförslag mm.
    Lite färre appar i Market än på de större lurarna men det var jag medveten om. Det kommer säker mer anpassat till Tattoo nu när fler skaffar den.
    Känns som fin byggkvalitet och smidigt format och så gillar jag att den har radio. Batteriet räckte kanske inte så länge när jag lekte med den första dagen - det visar sig nog efter lite normalanvändning hur det funkar.
     
  12. scrdhrt

    scrdhrt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det gick finfint att installera från Spotifys hemsida. Syncade en spellista 230 låtar över wlanet, tog nån dryga timmen eller vad det var. Offline-spellistor lagras på sd-kortet, så om du vill ha flera stycken spellistor tillgängliga offline så tänk på att ha ett stort minneskort. ~230 låtar tar ungefär 1,6 gig på minneskortet så det som följer med (2 gig) blev nästan fullt på en gång. Ett större är beställt, vill ha fler än 1 spellista tillgänglig åt gången.
     
  13. scrdhrt

    scrdhrt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett tips är att stänga av onödiga tjänster med tex Toggle Settings (finns på Market), så får du längre batteritid. Toggle Settings har även olika energi-profiler, tex "natt-läge", ingen sync, inget wlan eller några andra tjänster som inte "behövs" när man sover. Så får du mer tid att lattja med telefonen när du är vaken.:)