Seriösa problem med usb och laddning // PROBLEMET LÖST //

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av semirko, 22 feb 2011.

  1. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du lämnat in den på Telia kommer mobilen till Anovo, där kommer de bara konstatera att USB kontakten är förstörd pga "egen yttre åverkan" och det täcks INTE av garantin. Så alla ni som har detta fel på mobilen oavsett om ni får det lagat eller inte. Ring till Sony Ericsson kundservice. För de påstår att de aldrig hört talas om detta fel på mobilerna, trots att en enkel google sökning ger 23 500 träffar. Ring och reklamera Din telefon på 013 244 500


    ps, blå tand headset som medföljer vid inköp kommer oxå USBn snart lossna på ds
     
  2. fantabulous

    fantabulous Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haft exakt samma problem med min x10i.

    Först slutade "väggladdaren" att ladda telefonen och då funkade bara USB. För ett tag. Sen la den också av, läste i ett annat forum då att ladda mobilen i bilen skulle hjälpa men så långt orkade jag inte gå.
    Lämnade in min experia x10i för ca 2 veckor sedan och fick ut en ny för 3 dagar sen.

    Så ni med samma problem. Det är bara att lämna in direkt. Förhoppningsvis har ni samma tur som jag och får en ny. Känns även som att den är bättre än min gamla. Men kan bero på att jag fick senaste uppgraderingen osv. Dubbel touch nu mera. :)

    Han berättade att telefonerna är känsliga när dom laddas. Så man ska försöka att inte ladda och hålla på med den samtidigt.

    Nu var det så att en polare till mig snubbla över laddaren när telefonen satt i och den började då glappa på en gång.
    Men hur lätt hänt är inte det?

    Jaja, bara å lämna in dom på lagning som sagt!

    EDIT Jag betalade ingenting för det här! Gick på min garanti.
     
    Last edited: 26 feb 2011
  3. semirko

    semirko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Nu är mobilen inne på service. hoppas bara garantin täcker skiten. Såg nu att jag fick mobilen 2010-05-10. Inte ens ett år sedan och redan strul. INTE BRA SE
     
  4. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    RING 013 244500 DÅ DE PÅ KUNDSERVICE PÅSTÅR ATT DETTA INTE ÄR ETT PROBLEM!!!!!


    RING RING RING!!!!
     
  5. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är bara på ett fåtal garantin täcker. Resterande är knullade på 5750 kr som telefon helvete kostar!
     
  6. semirko

    semirko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Går inte o få ett kostnadsförslag ? Reparera skiten ?
     
  7. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De på kundservice påstår att de aldrig hört talas om detta problem, förutom en kille. Antar att han kommer få sparken då han talade om att det är ett känt problem med micro USB

    men snälla ring och berätta om erat fel så att vi alla kan få häva köpet av denna skit telefon
     
  8. fantabulous

    fantabulous Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Då fick du din telefon i samma veva som jag. Kollade precis på följesedeln och det står inget speciellt faktiskt.

    Min felanmälan var "Laddar ej. Innan var det glapp i laddningen.

    På utfört arbete står det bara: " Utbytestelefon, kundens gamla batterilucka medföljer//Mean"

    Skador: Nej

    (vadå nej?!)
    Mer paj kunde den ju fan inte bli ^^ Gick ju inte ens att starta.


    Men lycka till. Tror dom inte på dig kan vi ju skicka lite fina länkar till 100andra forum med exakt samma tråd. bah.

    Telefonerna blir bara dyrare och dyrare men inte tusan blir kvallen nå bättre.
    3310an, där kan vi snacka kvalletutta! Min lever än idag.
     
    semirko gillar detta.
  9. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    På anovo, bytt moderkort på min lur. Säkert samma fel som du har. Anovo har varit bra, lagat en del telefoner där
     
  10. semirko

    semirko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jaha, om mobilbyrån inte fixar skiten hur skickar jag in på anovo ? Kan jag göra det ?
     
  11. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    www.anovo.se :) kolla där, men jag tror du kan skicka in den :) Kunde man förr iaf
     
  12. semirko

    semirko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Nu har jag fått mail:

    Hej.

    Denna order skickas på externservice för bedömning då vi inte kunnat lokalisera vad som orsakar felet / inte kan åtgärda felet hos oss. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att det inte medför besvär för Er.

    //
    Tydligen skickas den in till anovo. Får bara vänta och se.
     
  13. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kommer att få ett svar från Anovo (troligen) att de kommer att skrota telefonen eller skicka den utan att göra ett piss med den. De anser att DU har förstört din USB kontakt. Snälla RING till SonyEricssons kundservice. De påstår att de aldrig hört talas om detta felet trots att vi är massor av oss bara på denna sida som har problem med telefonen. Jag har varit utan min telefon sedan 14 januari och de vägrar laga eller fixa ny telefon, pga att Anovo sagt att det är pga "Egen yttre åverkan" som telefonen gått sönder. Fast vi sitter massor av oss med fel på SAMMA USB kontakt!! Det är ett fel på ALLA Xperia telefoner, med ett visst IMEI nummer. De vägrar uppge vilka som omfattas av garantin bara. Ring 013 244500, ju fler vi uppmärksammar detta fel, desto troligare kommer det omfattas av garantin! Blue Tooth headsetet kommer oxå att lägga av och inte gå att ladda inom kort för Er allihopa.
     
  14. hemskeuffe

    hemskeuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har jobbat på anovo med att laga X10. Problem med usb-porten är ett väldigt vanligt problem.
    Det är dåligt lödda kontakter från SE sida, ett fabrikationsfel helt enkelt. Men efter 10w22(ni kan se bakom batteriet på skylten när den är tillverkad) så började dom limma kontakterna också. Om den är tillverkad före detta går det på garanti, annars inte då man måste använda den väldigt vårdslöst för att det ska.bli problem. Därför får vissa av er ett kostnadsförslag.
     
    AndreasP gillar detta.
  15. semirko

    semirko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    min införskaffade jag 2010-05-10 ( inte exakt men den månaden är det i allafall ) Tror du att min är limmad eller inte ?
     
  16. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    mitt kostnads förslag var att Anovo skulle skrota den mot en avgift. :P Jag köpte min 2010-07-31. Det är IMEI numret på telefonen som avgör om du är berättigad eller inte att få ny telefon. Mitt problem är att jag VET att jag inte varit vårdslös.

    Tyvärr har jag inte telefonen då Anovo har den? Antar jag? Jag vägrade betala för skrotning.
     
    Last edited: 2 mar 2011
  17. semirko

    semirko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Henke tycker synd om dig. Men jag vet att jag inte varit vårdslös så jag har hoppet uppe än. Men spotta mig i ansiktet om ja köper sony ericsson igen.
     
  18. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Details flesta verkar ha bekymmer med att telefonen inte tar laddning via SE's egna laddare. Min x10 tog inte laddnind alls om jag inte höll i laddaren hela tiden. Byta då till laddaren son jag har till min Samsung spica. Och den funkar klockrent. Kan hålla på med mobilen och röra den utan att den tappar kontakten. Så min slutsats är att SE's egna laddare och usb-kabel är helt värdelös.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  19. hemskeuffe

    hemskeuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Om du kan så kolla bak på skylten som står på kretskortet bakom batteriet. Men den är förmodligen tillverkad innan 10w22.


    H3nk3, om vi säger såhär. Om din telefon är tillverkad 10w01 så går garantin på telefonen ut 12w01. IMEI är till för att identifiera din telefon.
     
  20. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ingen aning om var min telefon är just nu. Anovo slarvat bort då jag vägrade betala skrotning av den?