Seriösa problem med usb och laddning // PROBLEMET LÖST //

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av semirko, 22 feb 2011.

  1. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag börjar oxå få dessa problem med glappande usb uttag (nokias usb kabel är den som funkar bäst). Bakom mitt batteri stod det w15, innebär det att jag kan få hjälp då?

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  2. semirko

    semirko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Grabbar/tjejer.. uppdatering från mig..

    Har fått tilbaks luren. Nytt mainboard (?) enligt henne på mobilbyrån nytt kretskort. Helt nytt och fräscht. Och de på anovo har tydligen (kontrollerat att det går och ladda)

    MEN DE HAR SÄKERT INTE ANVÄNT SIG AV EN SONY ERICSSON LADDARE DÅ MIN LADDARE HÄR HEMMA GLAPPAR SOM BARA DEN EFTER SERVICE I 3 VECKOR !!!!

    ska prova en annan laddare och om det inte funkar som smör då är det någon som ska få utskällning!!!
     
  3. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick nyss reda på att min telefon INTE kommer att repareras. Lämnar dock in min telefon IGEN för reklamation. Tog med mitt headset som jag inte kan ladda hemma, visade sig att det funkade i butiken. Börjar nu fundera i banorna att min laddar kabel kan vara boven i dramat. Vore trevligt om "hemskeuffe" som är experten på xperia lagning kan uttala sig i ämnet?

    BTW, min telefon hade numrena 10w24 så jag tror att de vägrar laga den. Men min fru kan intyga hur jävla försiktig jag varit med telefonen. Ska man inte kuna ladda telefonjäveln utan att det bryts sönder något inuti? Skit telefon! ALDRIG mer en SE.
     
  4. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja du inefattas av garantin enligt expertis på forumet. ALLA upp till 10w22 får dessa utbytta, eller nya moderkort.

    Glöm inte att ringa 013 244500 för att berätta för SE Kund Center att du har problem med USB kontakten.
     
  5. hemskeuffe

    hemskeuffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Smickrare där. Det kan absolut vara laddaren som har gett sig. Om du har fått tillbaka telefonen är det ju bara att prova med någon kamrats laddare eller i butik om det fungerar.
     
  6. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Faktum kvarstår att det inte går att starta telefonen pga foliesläpp i USB kontakten. Jag börjar fundera på om laddaren kan på något sätt ha förstört USB kontakten. Jag vet att jag varit ytterst försiktig med telefonen, och du nämnde tidigare att man ska vara brutal för att få lödning+limning att släppa från moderkortet.
     
  7. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    2 veckor var min inne. Fick nytt kretskort. Nytt IMEI nr. Står 10w15 på mitt nya. Betyder det att jag fått ett skit kretskort igen? Gick på garanti btw.
     
  8. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Efter glappande USB-kontakt fick jag mitt utbytt till 10w10. - Så jag har samma fråga som ovan. Fick jag en med ett känt fabriksfel?
     
  9. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    10w22 eller MER säger experten "hemskeuffe" som reparerar Xperia telefoner är OK. De andra SKA bytas antingen kretskortet eller ge kunden ett nytt "Sales Kit". Jag är 100% säker på att min telefon inte heller är limmad (10w24) för alla fel jag läst om stämmer in på min telefon med USB kontakt fel.


    Ni berörda, ring 013 244 500 och berätta för SE vilken skit telefon ni har och att Anovo gjort fel angående Er telefon.
     
  10. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min telefon på lagning hos SE så det var inte Anovo som strulade här - utan SE själva. Hela det serviceärendet var dessutom ett helvete. Är du säker på att de kan tänka sig att byta telefonen? (Jag har redan ett ärende hos ARN på grund av oskälig servicetid).
     
  11. hubbaa

    hubbaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu va det min tur att åka in med x10an då.. jag har 10w10 så få la se vad dom gör åt det. :)

    på netonnet i GBG har inte anovo som tur va hehe..
     
    Last edited: 2 apr 2011
  12. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    har köpt min på elgiganten och dom i västerås anlitar INTE anovo som tur är. kommer köpa mina framtida lurar även hos dom. utomordentlig service. fjärde SE i rad där nu :)

    Ett tips: Skaffa en HTC laddarkabel. Fan så mycket gedignare!
     
  13. H3nk3

    H3nk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite försent det tipset när USB kontakten redan har lossnat från moderkortet. kan ju SE upplysa om när man köper skit telefonen! "Här är din telefon, köp en HTC kabel för våran pajar din telefon, fast det skiter vi i. Finns så enkel klausul som frånsäger vårat ansvar gentemot kunden"
     
  14. hubbaa

    hubbaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu fick jag hem min fån efter två veckor riktigt fort få jag säga:) nytt kretskort 10W10 samma kort fast nytt.. få la se om ett år så kanske man få lämna in den igen..
     
  15. mgman

    mgman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    på min X10i har jag på baksidan av batteriet texten 10W10. Jag har än så länge *pepper pepper ta i trä* inte upplevt det problem ni säger att ni har med laddningen.

    Bör jag lämna in telefonen för byte av kretskort eller vad det heter för att det ingår i garantin? Jag har haft lite självomstarter då och då. Inget jätteproblem anser jag men kanske skall passa på nu.

    vad skulle ni ha gjort?
    Vem anlitar the phonehouse när det gäller reperation mm. Anovo? eller annan?

    mgman