setvsel

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av himym, 3 nov 2011.

  1. himym

    himym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    hej. kör cm7 på min defy. undrar om dessa inställningar skulle funka i setvsel. lämna gärna en komentar om vad jag skulle kunna förbättra.

    15@ 300
    30@ 600
    54@ 1100

    86%

    läste i nån tråd att nån annan hade de inställningarna. va tror ni?
     
  2. filigran

    filigran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag använder CM7:s egna cpu-inställningsmoj i recovery (där du flashar), för att jag läste nånstans att setvsel och cm7 inte lirade bra ihop, men har ingen aning egentligen. Vet inte om man kan sätta smartass som governor i setvsel heller, tror bara ondemand och performance fanns. Och nån mer.

    Inställningarna beror helt på cpu:n i din telefon. Vissa klarar det, andra inte. Testa dig fram. :) Bootar den om eller beter sig konstigt, eller om batteriet blir för varmt, ändra värdena. :)

    Lättast är ju att ändra en del i taget, och se vilken det är som gör att det blir ostabilt, och när. Min klarade sig jättebra med 16@300, 28@600 och 38@800 (nedklockad från 1000 till originalklock alltså, tycker inte jag behöver mer) och det funkade ypperligt med allt, tills jag installerade youtube-appen och testade spela en HD-flash, då bootade den om. Fipplade lite med värdena (nu kör jag väl typ 18@300, 28@600, 39@800 eller nåt), och inga reboots än. :)

    Klarar typ 3 dagar (!) med lite blandad användning (något mindre än genomsnittet kanske), och då har jag 20% kvar. Det som verkar dra mest enligt battery usage är camera 360, av någon anledning. Den är konstant igång. Men eftersom jag får 3 dagar (2-2½ vid lite mer aktivt användande) har jag inte orkat bry mig om att forska. :)
     
    Last edited: 3 nov 2011
  3. himym

    himym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur gör man när man ställer in cpun i recovery.
     
  4. filigran

    filigran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Boota om telefonen, när blå led lyser tryck vol -. Där finns "CPU Settings" eller nåt liknande, orkar inte boota om telefonen för att kolla exakt vad det står.

    Där inne finns iaf en massa inställningar, bl.a. governor och dina VSEL-inställningar. Gör som vanligt, stega med volym och välj med power. Jag brukar bara ändra till smartass-governor (vet inte ens om det gör nåt, alla program verkar rapportera ondemand ändå), och ställa in VSEL-värdena. Eftersom jag klockat ner den ändrar jag även där det står 100000 nästan längst ner till 80000 (osäker på antalet nollor), så att det matchar min maximala klockfrekvens. Har ingen koll på vad allting egentligen gör (och har inte hittat mycket när jag googlat), så jag chansar mest. :)