Övrigt: SG2 4G - DOA - Media Markt nekar

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av NaxoS, 1 maj 2012.

  1. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Hej!

    Köpte min Sg2 LTE 4g med Tele2 Maxi på Media Markt i slutet av Mars. Tog ca 2 veckor sen fick jag mitt sim och kunde börja använda telefonen. Jag märkte direkt att jag tappade täckning och kollade här på forumet och såg att fler hade samma problem.

    Jag hade telefonen cirka 2 veckor till innan jag lämnade in den till Media Markt där jag beskrev tydligt och klart vad som sker.

    Får tillbaks luren 2 veckor senare där deras verkstad som är utbildad utav Samsung, har enbart kommenterat "Samtal OK. Inte kollat efter fuktskador."

    Jaha? Det var inte samtal det var fel på, blev förbannad. Satte mig i bilen och startade mobilen. Såg att pajaserna på verkstaden hade flashat om mobilen till Telia! Då ställer jag mig frågan, har dem "felsökt" min mobil med Telia när kunden, jag ifråga har Tele2 som operatör? Försöker återställa mobilen för att få den i sitt ursprungliga skick, men det går som sagt inte efter som det är helt om flashad med någon Telia variant.

    Går in igen och frågar vad är detta? Eftersom Media Markts personal har oftast NOLL i kunskap om vad det är för saker de säljer och hanterar så är det mycket svårt för personen som hjälper mig att förstå vad som är fel. Men efter lite förklaring på dagisnivå så skickar hon i väg den till verkstaden igen och då ber jag henne att dem ska felsöka täckningen med Tele2. Hon skriver sin felrapport, jag godkänner den.

    2 veckor senare får jag tillbaks den. Med kommentaren från verkstad, "Omprogrammerad till Tele2." VAFAN!? Jävla idioter! Vad hände med resten utav problemen? De bara gick upp i rök eller?

    Eftersom jag är inte en person som visar sin ilska ute bland folk säger jag vänligt att jag ska prova beställa hem nytt Sim och prova. (Jag hade felsökt mitt nuvarande i en annan telefon, det var inga fel)

    Har nu fått hem mitt nya sim-kort och har haft samma problem.


    Jag vill inte lämna in min mobil till idioterna på Media Markt igen. Vad hade ni gjort i min situation?

    Kan man skicka in den till Samsung direkt? Kan jag häva köpet?

    Behöver hjälp, jag kan t.om. inte använda min nya Samsung eftersom jag missar samtal m.m så blir mina chefer på jobbet förbannade.

    Tack på förhand.
     
  2. ted.75@hotmail.com

    [email protected] Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tråkigt att det inte fungerar som det ska. Utan att förstå varför du lämnade in telefonen till din säljare så rent spontant låter det som en fråga mer lämplig för ARN.

    Googlade lite snabbt och hittade följande:
    http://www.arn.se/Nyheter/Elektronik/Vanliga-fall-listning/Kategori-1121/Fall-14/

    Kanske inte vad du ville höra och jag tror inte Samsung är så pigga på att ta emot telefonen, de har ingen "relation" till dig. Det är Media Markt som är din säljare, på dom.

    Som kuriosa kan jag tillägga att 1998 jobbade jag på ett företag som svarade för Onoffs Verkstad/kundtjänst, vi märkte ganska snabbt att vissa verkstads tekniker alltid skrev fuktskadat på elektronik produkter. Det var ganska lätt att hinta dessa konsumenter att ARN kunde hjälpa dom om de inte godtog teknikerns bedömning.

    Säg till din säljare att du inte är nöjd, ge dom chans att till rättelse, annars går du till ARN. Det kostar inget.
     
  3. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Tack för svaret. Ja jag orkar inte mer nu alltså. Jag sitter på mitt rum söder om Malmö, 5-7 mil i från Danmark.

    Jag försöker skicka ett SMS det står bara "Sänder" i en timme eller 2. Sen får jag SMS, "Välkommen till Danmark, blablalba".

    Det var droppen. Åker in till Media Markt och säger att om detta inte löser sig nu så kommer jag anmäla detta till ARN.
     
  4. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Ringde Tele2. Någon random tjej säger att det går bra att ta telefonen till en Tele2 butik för att få felet bekräftat och få en ny. Kör till en Tele2 butik, det stämmer inte. Man kan inte alls göra så.

    Har lämnat in den på service en tredje gång nu och ska efter det reklamera hela köpet inkl abonnemang.
     
  5. ted.75@hotmail.com

    [email protected] Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Här blir jag osäker, har du ett avtal med Media Mart eller med Tele2. Vem är din säljare/motpart? Kan det vara så att Media Mart bara förmedlar produkten/tjänsten mellan dig och Tele2. Eller är det Media Mart som tillhandarhåller produkten och Tele2 tjänsten.

    Ställ gärna frågan till Tele2 kundtjänst och börja anteckna allt och ta förnamn och efternamn på dom du pratar med och när. Repetera vad som sagts och ha inget oklart.

    Du är "enkel" konsument. Av den lilla fel beskrivning jag läst så verkar det inte fel på produkten utan tjänsten och den kommer onekligen ifrån Tele2. Att du lämnade in produkten till Media Mart kan inte din tjänste-leverantör hjälpa. Fast de var klantigt av dom att installera telia programvara men det har dom rättat till.

    Kom du rätt på vägen?
     
    Last edited: 2 maj 2012
  6. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Ja alltså. Jag har köpt abonnemanget och tillhörande telefonen på Media Markt. Tele2 säger att det är Media Markt som ska handskas med mina serviceärenden och sådant.

    Sen efter denna "service" på verkstaden kommer jag reklamera telefonen, då skickar deras verkstad vidare telefonen direkt till Samsung och förhoppningsvis kommer de kunna hitta att det är fel på telefonen. Om nu inte Media Markts verkstad, man brukar säga tredje gången gillt, suck.

    Och jo det måste vara fel på telefonen, alltså hårdvarufel. Enligt Tele2 ska det inte vara så här och det är inget fel på nätet där jag bor.
     
  7. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    de är inget fel. när den växlar mellan 3g och lte tappar den mottagningen för den måste koppla ner de ena för att ansluta till de andra. bara att hopas på en uppdatering eller nått som kanske löser de smidigare.
     
  8. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Nä jag hade accepterat det om jag tappade täckningen för några sekunder mellan bytena. Men nu handlar det om minuter, upp till 50 gånger om dagen. I bland när jag kör bil vissa sträckor har jag inte täckning för 15-20 minuter.

    Jag laddade hem en app som mäter Network quality osv. Jag mätte upp att jag hade ingen täckning 17% utav hela dagen.
     
  9. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    vet vad du menar och har precis samma på min, stundtal försvinner de men tror ärligt inte att de hjälper med ny likadan lur,sim eller operatör, utan hoppas på en stabilare mjukvara alt sälja den och vänta tills lte blivit mer utveckat. vet ju mycket strul de va när 3g kom, va lika där att de kopplade ner sig kors och tvärs synd bara att de inte verkade lära sig av sina misstag
     
  10. NaxoS

    NaxoS Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Series 7 45mm
    Slutet var lyckat. Fick den krediterad utav Samsung och får pengarna tillbaks. Det blir nog en Samsung Galaxy SIII. Känns som det bästa valet.

    Har ett 3800MAh batteri med baklucka som inte kommer användas. Säljer den för 100kr inkl frakt! Först till kvarn! Skickar med brev, pengar på mitt konto.
     
  11. Dark man

    Dark man Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2012
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du har pm
     
  12. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jaha. Då vart jag inte först till kvarn. Aja. :)