SG2->kan inte synka kalender med google längre!

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av erikaR, 4 jan 2014.

  1. erikaR

    erikaR Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har funnits flera trådar om detta men antingen är de väldigt gamla eller så funkar inte svaret för mig, så:

    Jag har länge synkat kalendern med min google-kalender utan problem men sedan drygt en månad tillbaka händer ingenting. Har kollat inställningarna för googlekontot och där står det att det är inaktiverat* men när jag klickar "synk. nu" synkar allt som har med google att göra utom just Kalender och även Internet! Vid uppdateringssymbolen finns ett utropstecken och längst ner står det "Tillfälligt problem med synkning. Snart tillbaka". 5 veckor nu...
    På Google finns ingen hjälp att få utan där hänvisas till mobilens inställningar.

    (*att jag har kontot inaktiverat beror bara på att jag ska slippa se alla nya mejl och andra notifieringar så fort jag kopplar upp mig. Kommer dock inte ihåg VAR man aktiverar/deaktiverat detta. Men det betyder ju bara att jag måste synka manuellt och det är OK, bara det funkar.)

    Använder mest Business Calender Pro och jag har 2 kalendrar varav den ena är kopplad till mitt Googlekonto och den är alltså aktiverad, även så i S Planner fast där finns också en lokal kalender som jag undviker.
    Har även kollat inställningarna i S Planner och där får jag meddelandet att "Google-kalendern inte kan synka med Samsung Kies. använd Min kalender för att synka med Kies" Men jag använder inte Kies!

    Hoppas någon kan hjälpa mig för numera är jag väldigt beroende av att den här synkningen ska fungera!
     
  2. erikaR

    erikaR Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har hittat lösning via en kompis nu. Man måste tydligen ha Googles egen kalender installerad på telefonen för att synkning ska funka, oavsett om man använder den alltså. Knäppt och konstigt.
     
  3. itbjorn

    itbjorn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Business Calendar Pro och Samsung S Duos

    Samma sak har hänt mig. På min Samsung Galaxy S Duos synkade inte Googlekalendern (Exchange var inga problem) förrän jag tankat ner appen Google Kalender. Den kom inte med luren för Samsung har någon egen de skickar med.
    Men jag hämtade alltså bara hem Googles kalenderapp så gicks det sedan.
    :)