SGS 2 eller Galaxy Nexus

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mil0ck, 29 okt 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. mil0ck

mil0ck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag, har sett någon liknande tråd men har fortfarande gått och tänkt på det så nu startar jag en tråd:)
    Jag funderar på att köpa en SGS 2 eller en Galaxy Nexus som sagt och här är vad jag har kommit fram till hittills:
    - Om jag köper en SGS 2 kommer jag få ICS, både officielt och som custom ROM (CM9) men kommer jag ha kvar den grymma dev-supporten på t. ex. XDA?
    - Om jag köper en Galaxy Nexus kommer jag såklart få AOSP ICS, och en telefon som ser ut som den kommer från 2500-talet :cool:

"Problemet" är att jag har kört ICS på min Nexus S några dagar nu (en SDK build 13 port) och jag gillar inte precis ikonerna eller launchern (jag vet hur man byter launcher, ja). Då tänker jag att jag kan skaffa en SGS 2 och på så sätt få, ja ICS vid någon punkt men då med TouchWiz eller en moddad version av ICS.
    En till fråga är, kommer SGS 3 ut snart och i så fall när?

2. raxxz

raxxz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha välkommen till velklubbben!
    För mig kommer priset avgöra allt, om galaxyn går på 299 ->/månad så blir det sgs2 ist.

Det enda jag kan svara på omdina frågor är att ICS till sgs dröjer några månader kanske 3 efter galaxyreleasen, det jag har hört om sgs3 är att den ska komma ett år efter 2:an.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.