SGS gps utklassad av budgettelefoner...

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av trotte, 16 mar 2011.

1. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Lät mer som ett skryt för hur många länder han varit i... Mig hjälper det ju inte hur många länder hans GPS funkar i om min inte ens funkar i Sverige! Därav förstod jag inte inlägget.

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har haft min SGS sedan release. Mig veterligen har Samsung inte gjort en enda telefon som har en välfungerande GPS, och det visste jag redan innan SGS fanns överhuvudtaget. Jag har ingen som helst anledning att tro att SGS2 kommer vara särskilt mycket bättre heller.

3. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Är ni helt jävla dumma i huvudet?
    GPS har funkat bra på mina 2 Galaxy S, hade de inte varit på det viset hade jag självklart reklamerat, jag använder Navigation i Google Maps, Gowalla och Latitude dagligen.
    Skit på er bonnjävlar och avsluta mitt konto på det här jävla dagiset...

4. Kristers Bensin

Kristers Bensin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

wow någon tog åt sig. Bara för att dina galaxer har fungerat bra för dig och i dina ögon felfria behöver det inte fungera för alla. Finns antagligen en orsak till alla "GPS problem" trådar. Samsung har gjort en designmiss likadant som apple på iphone 4.

Min galaxy är grymt underlägsen kompisarnas N1 och iphone 4/3gs. Öppnade däremot min galaxy idag och gjorde den fixen som länkades till och nu får jag faktist position inomhus som jag aldrig fått tidigare, får se hur det fungerar efter vägen senare :)

Last edited: 20 mar 2011
  5. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Va? Vad hände egentligen nyss? Vad är man sur över?

Sent from my X10i using Tapatalk

6. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ingen har väl sagt att dina lurar fungerar dåligt! Men andra HAR trots det haft problem vilket du inte verkar kunna acceptera. Det enda inlägget som är dagis är din kraftiga överreaktion. Lugna ner dig för sjutton..

7. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    För det första så tycker jag att du har en fruktansvärt dålig ton!
    För det andra så ville jag inte rikta någon kritik mot dig eller dina telefoner, undrade bara på vilket sätt ditt inlägg hjälper någon som har fel på sin GPS.
    För det tredje, alla har vi fått någon syrlig kommentar av någon på det här forumet, det är ju bara att svälja och gå vidare. Se på Husknuten, han har både fått och givit mycket skit på det här forumet. Men han och alla andra är lika glada för det. Man ska ventilera sig, det är ju ett forum trots allt. Men, framför allt, är det väl ändå till för att hjälpa varandra. :)
    Här kommer ett hjärta till dig så hoppas jag att du känner dig gladare! <3

8. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Min har problem att hänga med när jag rör mig. Varje ändring tar tid för den. Den svänger inte när jag svänger, den stannar inte när jag stannar.

Om jag kör bil samtidigt, blir det ju åtskilligt fel, eftersom jag hinner mycket längre på den tid det tar för systemet att reagera.

Även kompassen har blivit helt knas. Fungerar oftast inte. I början när problemet uppstod, fick jag hela tiden meddelande om att röra telefonen i åttor för att kalibrera, men nu får jag inget meddelande.

Allt detta började efter 2.2.1 + factory reset.

Precis före det, fungerade den perfekt efter hårdvarufixen. Jag börjar änna tröttna på att det alltid måste dyka upp något nytt. Är det inte det ena, så är det det andra.

Någon jämförde med Wildfire... Sådan har min bror, och han klagar aldrig på något ^_^ (Fast det skulle bli svårt att byta ned sig i skärmkvalitet nu. Allt annat (nästan) än SGS ser pixligt eller för "hårt" ut.) Sonens Galaxy 5 har en GPS som utklassar min SGSs i hur snabbt och exakt den följer rutten och hastigheten.

Hoppas det dyker upp ngn ny uppdatering snart som fixar GPS:en. Måste ju vara mjukvaran som spökar nu. Jag har mailat Samsung om problemet, men de svarar inte.

9. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Folk som började gnälla över att han ville skryta över vilka länder han varit i när han bara förklarade hur han använda GPSen i sin SGS och att den funkat bra.

Jag förstår honom.

10. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja mjukvaran är fortfarande kass. Var ute på barnvagnspromenad tidigare idag och fick låsning snabbt när jag kom ut och på rätt plats, men sen blev det ju som det blev, varje kurva levde sitt eget liv. Gick en promenad längs raka gator men zoomar man ut ser det ut som jag har ett racingspår. Allting är mjukt, även skarpa svängar. Ska testa med trackerbooster igång också om det är uppdateringen som krånglar..

11. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Då vet man det då.. Funkar hårdvaran i Sverige borde den fungera på andra platser också. Som han även sa att den gjorde. Men hur hjälper det inlägget någon som inte ens får den att fungera hemma? Funkar det inte hemma fungerar det säkert lika dåligt i Quatar. Eller vad tror du?

När antennfixen dessutom gör låsningen bättre är hårdvarufelet ett faktum och inget osakligt gnäll, eller vad är din ståndpunkt i frågan?