Sgs mot hd'n jämförelse

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Cylon, 19 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ok jag hade tänkt och köpa mig en ny nalle.
    Vad jag har förstått:

    + sgs har bäst skärm gällande video,spel mm, men mindre bra vid långvarigt läsande av text, där den typen som fins i ex. desiren är bättre.

    +Sgs processorn är lite vassare, men Htc DesireHD'ns är nästan lika bra, tekniskt sett, man får vänta på en recension för att få det bekräftat.

    +Desire HD'ns skärm är större, vilket gör att surfande, läsande, video tittande borde bli trevligare och enklare.

    +? Batteriet i sgsen är 'större', men om hdns 'mindre' batteri kommer på verka tiden är svårt att av göra, eftersom hdn också använder sig av teknologi som borde förbättra batteri tiden. Det kan mycket väl visa sig batteri tiden är jämför bar med sgs.
    Det kommer framtida recensioner visa.

    +hd'n Bygg kvaliteten är mycket bättre än sgs, hd'n är bla byggd i aluminium. Sgsen är plastig och lätt.

    + Inbyggdt minne, sgs har 8gb och 16gb kommer att gå och köpa senare på bla expansys , hd'n har 1.5gb. Båda stöder sd-kort.

    = Sgs och hd'n kommer båda ha 2.2 när hd'n kommer gå att köpa.

    + htc har varit mycket ärliga och sagt att deras mobiler inte är så mycket bättre än konkurrenterna.
    Den ärligheten är värt mycket för mig iallafall.

    + BT, sgs har 3.0 och HD'n har 2.1.

    = Båda har en väldigt responsiv digitizer. [Edit]

    Jag personligen kommer nog köpa hd'n, eller sgs, eller taben. Eller... Etc.
     
    Last edited: 19 sept 2010
  2. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Hur vet du det?

    "På papper" så är det ju rätt svårt att säga hur mycket bättre saker och ting är. I alla fall när det kommer till saker som CPU och liknande, om man talar om modeller som inte är ute ännu.

    Processorn går på samma klockfrekvens, men är en nyare generation än den i Desire original. Gissningsvis så är den bättre än gamla Desire (dock inte nödvändigtvis), men hur den mäter sig med SGS'ens CPU kan man väl knappast ha någon aning om för tillfället eftersom det inte finns några prestandatester att tillgå? Den kan ju lika gärna vara i underkant som ganska mycket bättre. Eller vet någon något konkret som jag inte vet?

    Den enda jag hört om GPU'n är att den ska vara 4 gånger snabbare än Desire original enligt HTC. Om det verkligen stämmer för 3D-rendering rent generellt så lär den ju vara cirka 40% bättre än SGS. Men återigen så har i alla fall inte jag sett ett konkret prestandatest.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  4. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag sa aldrig att jag med säkerhet vet, det fins tecken på att dom är någolunda likvärdiga, men SGS'en verkar lite vassare, följ benards länk. (spel och annat grafik krävande program).
    Men som sagt:
    man får vänta på en recension för att få det bekräftat.
     
  5. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag tycker det ser ut som rätt spridda skurar om jag ska vara ärlig...

    Men det var kul att ta del av informationen.
     
  6. Screenwalk

    Screenwalk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.