SGS seg som f*n! + några andra frågor

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av MostWanted93, 12 januari 2011.

1. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

tro mig lite ram är aldrig kul, den blir grymt seg då.
    brukar rensa "nivå2" kanske två gånger i veckan och den blir som ny (startar aldrig om den)

task killer ska inte behövas på SGS då samsung har eget program för att avsluta t.ex internet, mediaspelare etc som saknar avslutningsknapp/exit

på DHD behövde jag en dock, just för avsluta sådana basiska program.

2. MostWanted93

MostWanted93 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har redan avinstallerat alla appar jag installerat efter den började bli seg, segheten kom bara PANG typ, men de vart ingen större skillnad.
    Har Launcher Pro eller vad de heter, vet dock inte om de gör nån större skillnad, glömmer alltid bort å använda de xD Men ska testa mej fram lite
    Annars lutar de mot flashning, fast vi får se ^^

3. Lundqvist

Lundqvist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag lånar tråden lite :-*

Har precis gått tillbaka till SGS från Desire och trodde de skulle ha fixat laggproblem, men icke...

Är det någon som blivit nekad garanti pga. något custom, vad ni vet?
    Telefonen kan ju bli helt död, vilket gör det svårt att lägga in någon annan mjukvara alls dvs. isf. är det kört.

Den andra frågan är: Räcker det med Darkys ROM för att få bort lagget och allmänt få en snabb telefon, eller tycker ni man ska köra den plus någon form av lagfix? (Och isf. vilken). Tycker det är svårt att hitta några konkreta skillnader... o_O Allt jag vill är att få bort lagget egentligen.

Sjukt nöjd att vara tillbaka på SGS hur som helst :D Användarupplevelsen totaltkrossar Desiren, även om den har många goa finesser :teeth:

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Läst det där många ggr men tror inte på det. Det fungerar så för många program, men det finns även program som ligger och drar sjukt mycket kräm om man inte dödar dem. Skype och MSN är exempel. Det bästa (tror jag) är att köra task killer och lägga de program man litar på i ignorelistan. Jag har säkert 10 program där som alltid får ligga och köra som t ex sms apps, swiftkey, poweramp etc.

5. Grytter

Grytter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilken version har du?

Olika romar och lagfix behövs känns inte lika nödvändigt efter 2.2.1