Problem: sgs2 problem med widgetlocker

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av sepipe-l0, 6 sept 2011.

1. sepipe-l0

sepipe-l0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej.

Någon mer än jag som har problem med att få hemknappen att inte göra något då man är i widgetlocker? Verkar vara någon speciellt med sgs2 (även därför jag lägger frågorna i detta forum).

Även: om jag tex har en slider som tar mig till meddelande drar jag i den. nbär jag skrivit färdigt meddelandet och skickat trycker jag på tillbaka och kommer då tillbaka till min widgetlocker-lockscreen. Villket är irrterande. Någon som vet hur man kan ta sig runt dessa två "problem"?

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Last edited: 6 sept 2011
  3. sepipe-l0

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

1. Okej tack!

2. Jo jag förstår logiken i det hela, Men ofta när man fått ett nytt meddelande hoppar man direkt in i just det meddelandet då man drar i slidern. Om man då vill gå tillbaka till inkorgen är det kört. Min fråga var om det finns någon slags override för att undvika detta?

4. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Skulle du gå från hemskärmen direkt in i meddelandet så skulle du alltså komma tillbaka till hemskärmen om du tryckte bakåt och inte in i inkorgen. Det är helt upp till implementationen av den meddelandeapp du använder. Kan finnas under inställningar. (Har för mig man kunde fixa det i handcent)

5. sepipe-l0

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Får testa det, gillar inte principen att när det ska vara "upplåst" hoppar den tillbaka till lockscreenen.

6. Cheeselius

Cheeselius Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fel. Går du in i meddelandet, från hemskärmen genom statusbaren, läser/svarar och sen trycker bakåt så kommer du till inkorgen och inte tillbaka till hemskärmen. Samma sak om du går direkt till meddelandet från SGS2 standardlåsskärm

7. sepipe-l0

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Precis, lite det jag var ute efter. Fast med WL

8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Jag skulle vilja påstå att du skriver fel när du skriver "Fel" ;)

Det beror på vilken meddelande app man använder, precis som jag just skrev. Själv använder jag inte stock så jag kan inte svara på hur den beter sig.. Att den beter sig på ett sätt när man går från ett håll och ett annat sätt när man går från ett annat håll beror troligen mer på att Samsung bara brytt sig om att fixa till det för TW och skitit i standarder. Visst kan det vara så att widgetlocker hittat en bakdörr in i sms-appen men eftersom den funkar med alla sms-appar så verkar det inte särskilt troligt..

När du trycker tillbaka i meddelandeappen så är det meddelandeappen som bestämmer vad som ska hända. Om det borde det iaf inte råda någon tvekan.

9. Cheeselius

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, använder själv bara standard så det var därför jag reagerade så.

Men tycker ändå att det är konstigt att bakåt knappen alltid ska funka bokstavligt, alltså tillbaka till där du var innan. I TS fall blir det ju som att låsa skärmen med bakåt knappen... Och om du trycker bakåt när du är på hemskärmen då? Ska den ta dig dit du var innan du tryckte på hem då eller?
    Isf tycker jag det är en positiv sak att Samsung har fixat till det i TW

10. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Widgetlocker är en app (egentligen en launcher faktiskt..) som förmodligen innehåller en hel del specialimplementationer, och det innebär säkert att android kan tro att det är en app som man kan gå tillbaka till t.ex. Men det beror ju på att meddelandeappen säger att telefonen ska återvända till tidigare app och inte till inkorgen i det här fallet. Har man installerat widgetlocker så får man ta konsekvenserna av det - tryck på hemknappen om du vill hem..

Om du är på hemskärmen så beror det ju på vad din launcher har programerats till att göra när du trycker på bakåt, så visst går det skapa en launcher så återvänder till tidigare app när du trycker bakåt, men då skulle de flesta tycka att den va kass.. Jag förstår inte riktigt din poäng?

11. Cheeselius

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min poäng var att på dig så lät det som att "standarden" var att bakåt knappen alltid tar dej tillbaka dit du var innan, för det är ju logiskt.
    Och det skulle ju verkligen vara kasst :P

12. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Är du inne i en app, växlar till en annan och sen trycker bakåt så brukar du hamna i förra appen - det är stardard (vilket inte är detsamma som alltid gällande/fungerande) men just launchern är väl enda undantaget från detta..