Diskussion: SGS2 som "padphone"

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mcznarf, 26 mar 2012.

  1. mcznarf

    mcznarf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    SGS2 har mhl, vilket innebär att ljud, video, data och ström kommer genom samma kontakt. Då borde man väl kunna sätta in telefonen i en större skärm precis som asus padphone och få samma funktioner?

    Jag tycker padphone konceptet är häftigt och om man kan använda en standardkontakt till att docka sin telefon är ju det kanon. Jag kan tänka mig en tablet 7-8 tum och en 13-14 tum med tgb-docka som dualbootar windows 8...
     
  2. Tornankan

    Tornankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    He he jag kunde inte låta bli att prova. Köpte en billig kontakt på Tradera och anslöt sedan mus och tangentbord via blåtand. Se på tusan 24' HP skärm på jobbet och Sony 32' Tv hemma inga problem alls. Bra för gammelt fölk som närmar sig femtio som jag gör. ;-)
     
    JohnnyMann och MatsGF gillar detta.
  3. mcznarf

    mcznarf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är bara hälften så gammal som du, så då behöver jag väl bara halva storleken på skärmen?? ;)

    Skämt åsido, jag tänker mig en mer integrerad lösning utan sladd. Att man alltså "sätter" in sin telefon i en större touch-skärm med tillhörande tangentbordsdocka (som transformer prime). Då kan man bära runt på hela kittet utan lösa delar.
     
  4. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jag undrar om det verkligen kan bli samma ändå... Vet inte om det går att routa touchkontrollerna via mhl-protokollet som det är idag. Då får du brygga via blåtand kanske, men hur gör du med tryckpunkter när du inte kör en muspekare och vill ha multitouch?
    Det är mycket specialtänk för att få det att lira på ett bra sätt. Inte sagt att det inte går, men bara att det inte är värt att försöka ens.. Du har ledsnat fjorton gånger och bytt telefon minst tre gånger redan innan du fått till det, även om du är duktig. :-)
     
  5. mcznarf

    mcznarf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det borde kunna gå, data som data tänker jag. Oavsett om datan skickas via bluetooth eller usb, är det ju samma paket med information som ska komma fram. Det finns ju touchskärmar till windows som man ansluter via usb, allt som krävs är drivrutiner. Sedan skickas data från trycket på touchskärmen via usb till windows som "översätter" trycket till något windows förstår. Det borde ju gå på samma sätt om Samsung släpper drivrutiner till telefonen.