Kan meddela att mobilen sitter grymt bra i Brodits bilhållare (jag har aktiv för fast installation). Det förväntade jag mig dock.
Jag ersatte idag min hållare (brodit) för Desire mot en hållare för SGS2. Anslutningarna var likadana så jag behövde bara dra in den nya kabeln i instrumentbrädan ner till transformatorn eller vad det kallas (kom dock på nu att själva kontakten i botten på hållaren är ditskruvad. Det hade kunnat vara så enkelt att jag bara kunde byta själva plasthållaren och flytta kontakten.. nåja).
Jag har det utökade batteriet från Samsung och mobilen sitter kanon även med det. Jag kollade dock på brodit.se först och där fanns det angivet att det utökade batteriet passade.
OM ni ska skaffa en Brodit så finns det två sorters aktiva, en för fast installation (som jag har) och en med ciggplugg. Det finns även passiva hållare utan laddare men det känns rätt uselt. ;-)
Hur som helst, kika på brodit.se vad ni ska ha. Ni måste ha själva hållaren och ett såkallat "proclip" som passar din bil. Det ser man dock på brodit.se vilken man ska ha. Du får då fram ett artikelnummer som du kan söka på hos tex dustinhome.se för att få fram den.
Last edited: 16 januari 2012