SGS2 tillbehör

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nisse Järnet, 21 mar 2011.

  1. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det finns en lista här på kompatibla skal, alla passar inte(tex samsungs original mesh).
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1274045#

    Jag köpte denna och den passar utmärkt med 2000mah-batteriet och är riktigt snyggt.
    Följer med ett skärmskydd också, men det var skräp, föredrar utan.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=790318
    http://www.ebay.com/itm/140581538054?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    Angående batteriet så låter det högst suspekt. Ej troligt att de lyckats klämma in 2450mah i ett batteri som är mindre än Samsungs originalbatteri och som kostar en tredjedel. Även om det står att det är japanskt så är det nog en bluff. Ebay är fullt med fake kapacitetsbatterin, och den där låter för bra för att vara sann.
     
    Eliminator gillar detta.
  2. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Finns det någon duglig dockningsstation som man kan ha på nattduksbordet bredvid sängen, som är.kompatibel med samsungs extended battery? Tanken är att denna dockningsstation ska kunna ersätta min digitala alarm klocka så att jag lätt kan kolla klockan utan att behöva lyfta mobilen. Tack på förhand!
     
  3. Eliminator

    Eliminator Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar, det var vist för bra för att vara sant :P. Kommer köra på Samsungs egna utökade batteriet. Ingen idé att snåla och riskera en så fin telefon :)
     
  4. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Eftersom nederdelen är lika tjock som när du använder originalbatteriet så borde det inte vara något problem att använda dockningsstationer. Tror det var själva iden när Samsung gjorde 2000mah batteriet, eftersom den inte sticker ut mer än original så passar de flesta tillbehör fortfarande(förutom tillbehör som är "skintight" som vissa skal).


    Hade du tänkt ha på skärmen hela tiden då? Tror inte det är så bra för skärmen...
    Du skulle iofs kunna köra Noled.
    https://market.android.com/details?id=com.led.notify&hl=en
     
  5. harull93

    harull93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2011
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag tänkte mig mer en app som visar klockan ungefär som den gör på ICS, fast den flyttar runt på skärmen för att förhindra inbränningar. :)
     
  6. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    Hej

    Idag börjar vår stora tillbehörsrea där vi erbjuder våra kunder 50% rabatt på våra redan låga priser.

    Antalet produkter är inte obegränsat så först till kvart som gäller!

    Mvh CDON Crew
     
    ubernice och Ziq gillar detta.
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Jag försökte söka i detta ämne, men jag lyckades inte hitta någonting särskilt (förstod inte sökfunktionen, du kunde ju inte ens klicka upp det du hittade? Enda du kunde göra var att klicka så du kom till FÖRSTA sidan? Inte till inlägget du hittade genom att söka? :S Riktigt dåligt förklarat men om någon förstod vad jag menade och vet lösningen - säg till!)

    Hur som helst... Jag är ute efter ett par headset, och här är kraven/önskemålen!

    - Det ska vara sladd (orkar inte ladda några batterier)
    - Det ska vara helt OK ljud, gärna i klassen som Creative EP660
    - Det ska vara mikrofon
    - Gärna volymknappar
    - Gärna paus/play (inte alltför viktigt)
    - Prisklass upp till 600:- (helst 300-500)
    - Ska helst finnas på Webhallen (då jag har presentkort där)

    Varför jag frågar här, och inte letar själv, är för att man har hört folk som köper helt fel... T.ex. så går det väl inte att köpa headset för iPhone och använda dess knappar eller så? Det har väl att göra med kanalerna på 3,5mm:en... Hur som helst, om någon kan ge tips så är jag er evigt tacksam! :)

    EDIT: Hittade precis några som såg intressanta ut... Men det står att de är till Nokia/HTC/Iphone, men Samsung nämns ej... Fungerar dessa till våra mobiltelefoner? Och kommer knapparna att fungera?
     
    Last edited: 28 feb 2012
  8. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    När era produkter tar slut 5 min efter man fått ert mail så suger rean lika hårt som FulGigantens tex.
    Har ni börjat med ful lockpriser också nu???
     
  9. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    jag fick mitt mail den 28e och då fanns nog allt, iaf det jag ville ha i lager.
     
  10. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej JohnnyMann

    Vilken produkt var det som tog slut efter 5min?

    Mvh CDON Crew
     
  11. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    510
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    2000 mh battariet med tillhörande lucka(den svarta)
    Av nån konstig anledning finns den vita för fullpris????
     
  12. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag kör själv med denna dockningsstation.http://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-s2-i9100-Zenis-Desktop-Dock-Charger-/330621326245 Den funkar utmärkt med det större batterikittet då det medföljer en liten, ja vad ska man säga, gummibit som du sätter i dockan innan du sätter i telefonen. Den sitter som en smäck! Tycker dock att luren laddas mycket fortare än med laddkabeln som följde med.

    Jag använder även denna app till klocka, https://market.android.com/details?id=de.kjpm.android.ledclock&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImRlLmtqcG0uYW5kcm9pZC5sZWRjbG9jayJd dock är det inte någon sådan som flyttas runt, men den är jävligt läcker tycker jag. Går att få till vilken färg man vill.
     
  13. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Tja, det är ett ganska enkelt svar.

    Apples produkter har en kontakt med fler stift. Detta gör det möjligt att få in +/-, jord, audio L/R, styrning osv.

    För att det ska funka tillfredsställande på Android så måste vi "i princip" får fler stift. Jag vet inte om det är möjligt att plocka ut Audio genom microUSB (i våra nallar alltså), men jag tvivlar.

    Alternativet är att alla tillverkare samsas om en ny standard på kontakt och att botten på alla nallar får samma form (för att göra en standard på dockor).

    Google Nexus One, min första och enda trotjänare, hade förutom USB i botten även 3st guldstift. När man sedan ställde den i dockan, så fick dockans motsvarande stift kontakt med dessa och ljudet gick ut genom en 3,5mm på baksidan av dockan.

    Jag tror att vi kommer att få se oss i röö**n efter en standard för detta inom Android. För många tillverkare, och för många olika enheter bland dom.
    Det tar tid och är omständligt att samsas om en standarkontakt, speciellt nu när microUSB har blivt vår "standard".
    Hoppas kan man ju alltid.

    EDIT

    Jag har läst på lite mer om just det här nu, och det verkar vara lite mer som behövs.
    Det behövs en implementering i kerneln för USB DAC, och just nu finns inte det. Inte ens i ICS.

    Det vi kan göra just nu är att påverka Google att lägga in det stödet i kerneln...
    Issue 24614 - android - Enable USB audio on the Galaxy Nexus (or any Android 4.0 device) - Android - An Open Handset Alliance Project - Google Project Hosting
    In och skriv i comments att ni vill ha det. Jag har gjort det.
     
    Last edited: 4 mar 2012
  14. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

  15. Angie

    Angie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är nervös nybörjare som väntar på min första Smartphone, SG S2 :D
    Har kollat runt lite och undrar över skal, TPU-skal verkar ju vara det bästa, eller?
    Vill ha ett skyddar bra men de jag hittills hittat är inte så fina direkt.
    Hur stor är skillnaden mellan ett Silikonskal och ett TPU-skal egentligen?
    Hittade några på netimes.com som jag gillade, handlar helst där andra handlat och varit nöjda.Därav vågar jag mig inte ut i Ebay-djungeln vilka andra här inne verkar gilla, jag vill ha en legit shop.
    Sen undrar jag om nån har tips på ett bra anti-glare skärmskydd, eller är det bara skit?
    Som sagt jag är en noobie av högsta klass!

    Tacksam för svar!

    (Har en känsla av att jag kommer bli en flitig användare av detta forum när jag väl fått phonen hehe)
     
  16. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    För mig är generiska tpu skal från tex dealextreme bra kostar ett par dollar med fri frakt kanske inte det snyggaste men dom passar med Samsungs extended battery. Har handlat minst 30 gånger på dx utan problem men jag föredrar ebay. I mitt tycke är det tpu du ska ha inte lika sladdriga som silikon. Har inte kört skärmskydd den här gången.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
    Angie gillar detta.
  17. Angie

    Angie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja dealextreme har jag också varit inne o kollat på eftersom jag lästa att många handlar därifrån.
    Det får bli ett TPU-skal!
    Eftersom jag är en pysslig tjej kan jag ju blinga det själv.
    Tack för svaret, vill gärna ha tips om var man kan handla olika tillbehör, är ju ganska prylgalen av mig o tillbehör behöver man även om man inte visste att man behövde det från börja : D
     
  18. Kåbe

    Kåbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
  19. Hartsner

    Hartsner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Antagligen är det jag som letar dåligt, men finns det några vettiga skal till oss med det stora batteriet?
     
  20. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej JohnnyMann

    Det svarta extended battery kit vi hade i lager höll i 1 och en halv dag, så något längre än 5min. Vi har så klart försökt få in fler men dessa produkter tar lite längre tid att få in än till exempel Samsung telefoner.

    Anledningen till att det vita är uppe på sidan till fullpris är för att vi inte har fått in det på lager under kampanjtiden, då kampanjen endast gäller lagervaror så har inte priset sänkts.

    Mvh CDON Crew