Problem: SGS2 WiFi funkar inte och batteriet dör efter kort stund!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av narx, 14 jul 2012.

1. narx

narx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare!
    Har haft min SGS2 i nästan ett år snart. Den har fungerat klockrent tills ICS-uppdateringen, nu är det problem nästan hela tiden. Det första jag märkte med uppdateringen var att många appar fryste och jag fick tillslut upp en grå ruta som sa "*appens namn* har stoppats", och det händer fortfarande och det är förbannat j*vla drygt, rent ut sagt.

Sedan har WiFi krånglat till och från sedan uppdateringen. När jag trycker på WiFi-ikonen för att starta WiFi så blir den bara ljusgrön, och jag kan inte göra mer, det går alltså inte att ansluta till något nätverk. Oftast har en omstart fixat problemet. Detta är också en grej jag stör mig på så grymt.

Tredje problemet upptäckte jag i morse. Jag drog ur telefonen efter en hel natts laddning, och batteriet var på 100%. Jag försöker sätta på WiFi men jag får den där buggen och tänker att en omstart kanske fixar till det, när jag har startat om telefonen så upptäcker jag att jag har ungefär 30% kvar på mitt batteri (?!?). Försöker dra igång WiFi igen, men det blir samma sak igen, startar om telefonjäveln igen, och denna gång så har jag 8% batteri kvar. Jag har alltså gått från 100% till 8% på 6 minuter.

Jag har hört fler som har exakt det här problemen med sina S2:or, men har inte hittat någon lösning på skiten.

Är det någon som vet hur man ska lösa det? Uppenbarligen har ju buggarna kommit med ICS-uppdateringen. Jag har version 4.0.3. Vet ni om Samsung har tänkt att släppa någon ny uppdatering som fixar alla buggar, för jag är långt ifrån den enda med dessa problem. Hoppas inte dem skiter i S2:orna nu när S3:an har kommit.

Tack på förhand!

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Kör själv inte Stock-android utan kör Cyanogenmod, men det låter som att du kör på en gammal buggig version av android 4.0.3... (Typ LPQ)... Gå in under Inställningar > Om Telefon och säg vad du har för version! Senaste borde vara "I9100XWLPG" enligt Sammobile ;)

Annars får du köra Wipe Cache Partition, eller fabriksåterställning! ;)

3. narx

narx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Under "Basbandsversion" står det "I9100XXLPX". Under grundversion står det "3.0.15-I9100XWLPG-CL619441 dpi@DELL150 #3"

Får väl prova en fabriksåterställning då, suck... Tack för hjälpen!

4. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Känns som det säkraste, men du kan ju först prova att, som Arbu11 skriver, göra en Wipe Cache Partition

5. narx

narx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite halvdålig på telefoner, men vad är "Wipe Cache Partition"? :O

6. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tryck på home+volup+pwr tills telefonen startar om, när du ser loggan släpper du knapparna, nu startar recovery välj wipe cache partition å starta sedan om.

7. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ledsen men, det är Wipe Cache Partition som gäller, annars Fabriksåterställning! :/ Säg till om du behöver råd om hur du:

Sparar SMS, MMS, Kontakter (via Gmail), får dina appar automatiskt installerade igen och vad som helst - vi hjälper till! ;)

Last edited: 14 jul 2012
  8. narx

narx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det jag drar mig för att fabriksåterställa är alla mappar jag har gjort med appar i, och alla kontakter och sms. Men har du något smidigt tips hur man får alla appar på samma ställe också, liksom på det sättet jag har lagt upp den på hemskärmen? :)

Tack!

9. narx

narx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tog nu ur mitt 2gb Micro SD-minneskort ur telefonen och nu går det iallafall att starta WiFi. Får se hur länge det håller i sig, förhoppningsvid är problem 2 och 3 borta nu då. :P

10. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Skönt att det blev bättre, jo även minneskorten brukar kunna ställa till det. Du bör formatera det via telefonen för att det ska fungera bra. Säkerhetskopiera först :-)

Kan nog ändå tycka att du ska rensa Cache-partitionen, det tar inte bort något så du behöver inte oroa för att förlora något. Arbu11 jämförde det tidigare med att städa bort allt skit som samlas hemma, ähh kommer inte ihåg exakt vad han skrev men en bra liknelse var det!

11. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hahaha satan vilket minne du har då! ^^ Öhm... Vettefasiken vad jag kan ha sagt XD

Edit: Hittade vår lilla konversation där ^^

Trodde att jag var lite vitsigare än så och skrev en längre text, men men :O

Last edited: 14 jul 2012
  12. narx

narx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, gjorde en sån där rensning innan jag kom på att prova ta ur minneskortet. Tack för hjälpen iallafall! :)

13. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

min flickvän har exakt samma fel på sin mobil gällande wifi, ska testa att ta ur minneskortet där oxå men är det fixat på 4.0.4? den bör ju komma även till 3 brandade lurar snart?
    eller finns det någon annan lösning?

14. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

wipe hjälpte inte mig i detta fallet, ö.h hjälper wipe sällan mot sådant här. 4.04 löste allt däremot.