Öppnade du länken i mobilen? För mig så öppnas Market när jag klickar på länken i mobilen och tog mig i fallet ovanför till iGlaset.
Självklart blir det problem om man skickar ett mail till någon som klickar på länken i en vanlig dator, eftersom market inte finns tillgänglig så kommer man istället till en 404. På samma sätt kanske det blir problem om man installerar en annan webbläsare i mobilen och den tar över som default för http-länkar. Om den försöker öppna länken själv istället för att vidarebefodra till Market antar jag att man kommer till en 404... Har dock inte installerat någon extra webbläsare själv så där kan jag bara gissa :/
Har funderat på något bra sätt att lösa det. Innerst inne har jag väl hoppats på att Market skulle hinna uppdateras såpass att man kan surfa där via datorn och därav att jag valde nuvarande format på länken.
Ett alternativ är att man istället använder formatet
market://details?id=com.markupartist.iglaset och då borde den öppnas korrekt oavset vilken webbläsare man har i mobilen. Där har vi dock nackdelen med att den inte kommer gå att använda från en dator OM market öppnas upp och det skulle vara trist att bli av med den möjligheten. På presentationen för FroYo såg det ut som att de planerar att låta användare installera applikationer via datorn till mobilen.
En annan möjlighet är att applikationen istället skapar länkar till cyrket eller liknande så oavsett om man klickar från mobil eller dator så kommer man till samma sida och kan sen ta sig vidare till Market. Nackdelen är att man blir beroende av ytterligare ett mellansteg
Ytterligare en möjlighet är såklart att låta användaren välja själv under inställningar vilket format som ska användas.
Kom gärna med åsikter angående det här.
Click to expand...