Shaddapp - Dela med dig av dina applikationer

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av phrusher, 21 jun 2010.

1. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det finns något som kallas "user-sanitation". T.ex. så använder Swedbank det när du loggar in på nätbanken, din första inloggningskod (som du ska slå in i dosan) börjar alltid med en nia. Detta är iof till för att stoppa MITM attacker men user-sanitation är rätt bra och jag tycker du ska använda dig utav det.

Helt enkelt, när länken skickas via email så kan du skriva en text längst upp där det står t.ex. följande:

"This email contains links to Market and can only be opened on Android-based mobile phones"

Sen kan du låta användarna ta bort meddelandet om dom vill i någon inställning, eller ändra på det.

User-sanitation ftw ^^

2. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Bra idé! Med tanke på att man kan ställa in standardrubrik så borde man självklart kunna ange en standardtext som följer med.

Angående SMTP motorn så sätter jag upp den på min att-göra-lista (dock under eventuellt-någon-gång-i-framtiden ;))

3. phrusher

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har inte blivit så mycket gjort den senaste tiden eftersom sommaren äntligen är här! :) Några saker har jag lyckats fixa iaf.

Bytte ut protokollet i länken från http:// till market:// så att den ska fungera i mobilen oavsett vilken webbläsare som är installerad som default. De applikationer som är sparade i en lista markeras nu på första sidan. Lite väl diskret kanske så det ändras eventuellt framöver. Slängde även upp någon typ av tutorial/info som visas första gången man startar applikationen. Vet inte om den ska finnas kvar så eller om man bara kan se det genom att gå in under settings -> tutorial...

Har optimerat layouten i listorna enligt android-developers förslag.

Slutligen går det även numera att ange ett standardmeddelande som inkluderas när man delar med sig av sina appar (tack urbanlarsson!).

4. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    ligget din app på market ellet får man använda .apk filen i ditt första inlägg om man ät nyfiken?

5. phrusher

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Den ligger inte på market än så dra gärna ner .apk-filen om du vill testa. Återkom gärna med åsikter sen :)

6. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    tack tog ner filen. gillade vad jag såg. påminde om sharemyapp. kommer nog ha kvar bägge tillsvidare men lär använda din framöver. får återkomma senare om lite konkreta åsikter.
    OT. nu kommer regnet. skönt då slipper jag sova på balkongen i natt, tror sambon uppskattar det oxå :-)

7. phrusher

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Går faktiskt i samma planer själv, inget regn här än så länge. Det är vaaarmt nu!

8. BrittBastard

BrittBastard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men det vete fn om det blir så mycket svalare att sova på balkongen. Sova ståendes i kylen kanske? ;)

On Topic:

SE ska släppa/har släppt en sån här app ( har inte min telefon här just nu ):

http://mash-app.com/

9. phrusher

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det kanske fläktar lite iaf :)
    Ser intressant ut. Men det är ingen app? Det verkar bara vara en webbsida som man kan dela med sig av sina favoriter?

10. BrittBastard

BrittBastard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo då, finns som app. Men det enda man än så länge kan göra med appen är att skicka sina favoritapps till hemsidan.

11. phrusher

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Uppdatering igen (0.4.3). För de som skapar flera listor så finns nu möjligheten att skicka alla listor på samma gång. Kan vara bra om man har sparat flera appar och vill dela in dem i kategorier. Har även tagit tag i att separera all text från koden vilket gjorde att det blev ganska enkelt att även lägga in svenska som språk. Språket i appen hänger ihop med vilket språk/locale man har som systeminställning.

Last edited: 17 jul 2010
  12. phrusher

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har lagt till några småsaker som jag hoppas kan vara till nytta. Bland annat så kan man nu själv välja vilket protokoll som ska användas. Om användaren inte använder standardbrowsern så är market:// att föredra eftersom Market-appen då öppnas istället för att det visas en 404a i webbläsaren. Nackdelen med market:// är att länkarna ofta inte visas som klickbara länkar i gmail tex...

Om man kommenterar en applikation så visas den nu direkt på förstasidan under appens namn. Det går även att skriva kommentarer direkt från förstasidan.

För de som vill skapa flera listor och kategorisera så går det nu att kopiera och flytta appar mellan de olika listorna.

Sist men inte minst så ligger Shaddapp numera även på market! (Yey, min första app på market!)

13. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Jag tog ju ner din .apk fil tidigare. Har den samma version som på market eller bör jag på något sätt uppdatera? Gör jag det genom att avinstallera ditt program för att sen gå in till market och ta hem den igen? Eller är allt frid och fröjd redan nu för mig? Hur får jag i så fall framtida uppdateringar? Kommer det som vanligt per automatik till mig?

14. phrusher

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om du tankade ner manuellt så uppdateras den inte automatisk eftersom den inte har någon koppling till Market. Jag vet faktiskt inte hur det funkar om du installerar direkt från Market nu och installerar ovanpå den manuella installationen. Det är samma certifikat så jag gissar på att det borde fungera... Vill du vara på den säkra sidan så kanske du ska avinstallera betan först innan du hämtar från Market. Då ska allt vara frid och fröjd :)

15. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Jag avinstallerade betan och hämtade hem från markerade på nytt.