Mors alla.
Skulle behöva bra tips på shopping-liste-appar. Finns ju typ hur många som helst och det känns helt omöjligt att bedöma vilka som är bra och vilka som är skit (vilket förmodligen 95% av dem är).
Det är i princip alltid frugan som skriver handlingslapparna. Som det funkar nu så mailar hon dem till mig och så läser jag mailet medan jag går runt på Konsum. Det viktiga är att appen stödjer någon form av synk så det blir lika enkelt (eller enklare) för frugan att skapa listan. Hon har ingen smartlur över huvud taget. Jag har dock egen webserver på egen domän, så om man bara kan ge appen en url att synka mot så kan jag nog ordna resten i mitt eget lilla moln 
De jag har fastnat för efter en stunds Googlande är dels Mighty Grocery Shopping (verkar vara väldigt populär och finns på svenska, men synk-funktionen är bara för betalvarianten, så då kan man inte testa att synka förrän efter köp), dels en som heter PocketShopping (vilken dock verkar väldigt otestad).
Vad tror ni? Någon som använder appen med stort A för detta?
/Daniel
edit: Efter att ha googlat mer och läst på så känns det helt klart som att det är Mighty Grocery jag behöver ha. Tydligen är det planerat till nästa version att man ska kunna mata in inköpslistan i web-gui, gör ju saken biff. Kan vara värt 19 spänn :-)
Last edited: Apr 19, 2011