Tips: SIII demonstreras i Örebro den här helgen (Media Markt 17-20/5)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Kolur, 17 maj 2012.

  1. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ett troll som bestämt sig för att skärmen är dålig bara för att det är pentile. Hade du inte velat om det hade du säkert tyckt att den är kanon. Finns ju inte en sportmössa att den är suddigare än en Note skärm som du skrev i en annan tråd

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  2. boyen

    boyen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är så sugen på den blå. ni som testst känns den stor i handen om ni jämför med S2:an?
     
  3. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har jag sagt att skärmen är dålig? Jag sa att jag blev besviken på den, eftersom vissa höjer den till skyarna. Troll? Så otroligt fjantigt.

    Åk och jämför själv, det är mitt enda tips till dig, fast det kanske du redan gjort och kan dela med dig av egna åsikter? Om inte har du väl inte mer än ca 1 timme till Örebro? Den visas hos MM fram till kl 18 idag. Innan man sett skärmen kanske man inte ska öppna truten alls.

    Har fortfarande en SGS rullande som tredjelur, och har haft den sedan den kom, har inga som helst problem med Pentile-tekniken.

    Jag kommer ändå att köra med en S3 så fort den dyker upp, men jag är helt inte särskilt imponerad av skärmen.
     
    Last edited: 20 maj 2012
  4. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Jag började posta i den tråden jag såg om hands-on-upplevelser i butik, pga min sömndruckenhet missade jag den andra tråden. My bad.
     
  5. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Var och klämde på den idag och jag gilla de jag såg. var väldigt skeptiskt till designen när den presenterades men nu när jag hållt den i handen så var den riktigt nice.
    Skärmen var riktigt fin men inte tyckte jag den var bättre än min HOX. Så ni som har beställt en S3 kommer nog bli riktigt nöjda.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  6. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Ja, materialvalet är riktigt bra, den känns faktiskt rejälare än HOX och ligger dessutom bra i handen.

    Skärmen i S3 är bättre än den i HOS, givetvis tack vare den högre upplösningen, men den rår inte riktigt på HOX på den punkten, jag upplevde att kanter på svart text kändes blågrå exempelvis. Jag hade personligen väntat mig en betydligt vassare skärm i S3, med tanke på hur bra skärmarna på SGS och S2 var när de kom. Mina förväntningar uppfylldes helt enkelt inte.

    Att bli kallad troll av personer som inte ens sett telefonen med egna ögon och bara bestämt sig att telefonen är bäst är stor humor :)

    Ska i fortsättningen givetvis tänka mig noggrant för innan jag presenterar åsikter som kan verka stötande för känsliga personer...
     
  7. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag tycker att det är trist att du blir så pass påhoppad bara för att du har en åsikt som de flesta (inkl. mig själv) inte håller med om.

    Men för att återgå till skärmen :-) :

    Jag är en av dom som rynkade på näsan när jag fick höra att SGS3 får pentile och hade en negativ inställning inför mitt första möte med SGS3 i mina händer.

    Jag tycker att jag synade den ganska noga och försökte hitta fel. Men jag kunde inte bli annat än mkt nöjd med den skärmen. Tyvärr hade jag inte min brors HOX med mig. Hade varit kul att kolla sida vid sida samtidigt :-).

    Men med det jag såg så blev jag mkt nöjd med vad jag såg.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
  8. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag har redan hållit i telefonen och den jag fick prova hade absolut inte sämre skärm än min Note. Finns ingen annan än du som tyckt att den är sämre än en Note skärm förutom de på Xda som fått lur med uppenbart defekt skärm som är väldigt rosa. Samsungs kvalitet på Amoled skärmar kan ju skifta väldigt har man märkt efter att ha haft några SGS, S II och Note. Tycker för övrigt inte att telefonen är bäst, föredrar skärmen på One X över S III. Och jag haft sålt telefoner och datorer i mer än tio år så jag har nog sett lika många tusen skärmar som dig :)

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 20 maj 2012