Silence S01 elscooter (mc-scooter)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av archos70, 16 jun 2019.

  1. archos70

    archos70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det var en rätt finurlig lösning med batteriet.

    Runt USD 7400 tydligen, så inte helt billig. I Sverige blir det väl tyvärr runt 90 000 kr om man lägger på momsen, som ju i regel saknas på USD-priserna.

    Är man uppe i den nivån blir kanske Zero mer spännande: ZERO MOTORCYCLES – The Electric Motorcycle Company - Official Site

    Svenska priser här, börjar på 130k (man får nästna dubbla batterikapaciteten med 9kWh mot 5kWh i Silece S01): Zero Motorcycles – Mickes Motor i Växjö
     
    archos70 gillar detta.
  3. archos70

    archos70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    För 90.000 är den ju inte intressant, men att gå omvägen över USD priset tror jag blir fel. Deras web site säger, citat: "For countries of the European Union the RRP is 6.600€ VAT included, plus shipping costs, and the offer [pre-booking offer, min kommentar] is not available. Other countries consult with Silence." Närmare 70.000 SEK?

    Fortfarande mycket pengar för motsvarande 125-250cc scooter men det verkar som de snart fyllt upp orderboken för de 500 förbokningsbara scootrar för 6000 EUR... Tycker definitivt den verkar vara en vettig kombination av nyttofordon för pendling (rymmer två hjälmar under sadeln) och ändå förmodligen lite rolig att köra. Hoppas det går bra för dem. Roligt att de tillverkas inom EU också.