Silikonskydd och skärmskydd.

Diskussion i 'Desire HD' startad av Zeecor, 27 sept 2010.

1. muhsli

muhsli Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Så var det beställt!
    För det första vill jag tipsa om att Zagg har 50% rabatt ENDAST IDAG.
    Jag beställde därför invisible shield displayskydd, för 75 spänn inkl. frakt :D
    trots att jag ännu inte har fått min Desire HD.

När jag ändå var i farten la jag ytterligare två beställningar;
    För att det är det snyggaste jag har sett hittills: http://www.mobilefun.co.uk/exspect-htc-desire-hd-silicone-case-black-p26512.htm (och är passform osv bra så är det uteslutande detta jag kommer att använda, tillsammans med invisible shield)
    För att det var billigt: http://cgi.ebay.com/Soft-TPU-GEL-CA...ccessories&hash=item20b5268e8b#ht_3346wt_1139 (det är alltid bra med alternativ, och 21kr är ju inte mycket att bråka om direkt.)

Nu återstår det bara att få hem grejerna, inkl telefonen. :)

2. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Va blev priset på silikonskalet totalt med de fraktsättet du valde?
    Tyckte de va en jävla massa krångel när man skulle beställa från de två sidorna som erbjuder de där skyddet. De kommer skickas den andra december också så du vet :)

3. muhsli

muhsli Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Totalt inkl frakt landade det på 14.35 GBP = ca 160 kr.
    Kan tyckas vara dyrt för ett silikon-skal, men jag hoppas på att vara nöjd med det, och om så är fallet så kommer jag ändå använda det en längre tid framöver.
    Således anser jag det vara värt det. :)

Att det beräknas vara i lager 2 dec har jag inget problem med eftersom jag inte har fått min telefon ännu ens :P

4. wikzen

wikzen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte silikonskal skit billigt på tradera. Skicades från hong kong och totalpriset blev då 81kr och då är allt klart med frakt och så.

5. Fredde88

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Säger desamma då detta silikonskydd fan är de snyggaste jag sett till någon mobil! Drar iväg en beställning jag med :)

6. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu har jag fått hem det. Jag misslyckades med att sätta fast det första (av två) men tog av det och satte dit det igen. Det är några små bubblor och ena hörnet där jag lyfta på det får att få bort det sitter inte helt okej. Men känslan på det är nästan helt perfekt. Märks inte eller syns att man har på ett skydd.

Så nu ska jag köra lite med detta och sen samla mod till mig för att byta ut det mot det andra exemplaret som följde med.

Någon som har några bra tips på hur man skall göra för att sätta fast filmen? det är ju grymt svårt...

7. Fredde88

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fått hem silikonskyddet nu från skal-man och ja tycker de sitter förvånande bra! De sitter helt klart bättre än en polares som han köpte på typ mediamarket för 199 kr till sin galaxy S. Deras skärmskydd är riktigt grymma också :)

8. hnk

hnk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fan vilket jobb att få på Zagg Maximum det är DÅÅÅÅÅÅÅÅ

9. Cattrick

Cattrick Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Shit my gaad, vafan? :eek:
    Piel Frama HTC Desire HD iMagnum Leather Case - 744kr (http://i.expansys.com/i/b/b206739.jpg)
    Ser ut att vara toppkvalité, dock aningen ful när jag kollar närmare. Men priset och hur tänkte de då!?

Option 2....

För 617kr inkl DPD-frakt får man följande (mobilefun.co.uk)
    Noreve Tradition Leather Case for HTC Desire HD (lullar inte på ett kontor så heltäckande skydd är ju ett krav)
    Dual Desk Dock for HTC Desire HD (plats för xtra batteri)

Med tanke på lädergaraget kan man ju då skippa screen sheild :cool:

10. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tänkte bara skriva lite om mitt case jag fick häromdan.

http://www.htcdirect.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=2_12_80&products_id=972

Det är ett silikonskydd under med ett gummibelagt skal som man "trär" utanpå. Skyddar luren grymt bra, "slätar" ut baksidan så att inte linsen sticker ut och ser riktigt bra ut. Skyddar även skärmkanterna riktigt bra och ger ett mycket bra grepp. En skillnad som jag märkt mot tidigare skalet är att wake-upp knappen är väldigt mycket lättare att trycka på och och att volymknapparna inte längre "råkas" komma åt lika lätt när man väcker telefonen. Det problemet kanske bara gäller oss som är vänsterhänta iofs.

Enda nackdelen hittills är att silikonet i botten (där laddarn ansluts) är lite slapp, inte mycket men kanske kan bli i en framtid. Ser det iaf som ett uppköp mot mitt tidigare "plastskal".

11. NalleN

NalleN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ser ut att vara samma som skal_man säljer :(

12. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Mitt du menar? isåfall har du helt fel eller så ser har jag totalt missat vad skal-man är. Jag har det översta sen tidigare med ringar i. Men mitt case-mate är inte på nått sätt att blanda ihop med skal-mans skydd.

13. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 324

MINA ENHETER

Testade ett skärmskydd från Copter.
    Efter tre misslyckade försök till att få det att sitta ordentligt var det fullt av damm och hårstrån. Bara att slänga. Skrev till företaget om den tvivelaktiga passformen och de lät meddela att det är viktigt att inte sätta skyddet upp och ner då telefonen inte är så symmetrisk som den ser ut.
    Troligen inte skitskydd, det var snarare mitt fel, men den lilla stund det satt på kändes det inget vidare att ta på.

14. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag rekommenderar Vikuitis DQC160. Helt annan ytfinish jämfört med Copter och IS. Inte alls lika "Klibbig", utan det känns i princip inte att du har ett skydd på. Om du skulle få in damm eller annat under skyddet är det bara att plocka av och rengöra under vatten och sen sätta tillbaka det igen. Hur lätt som helst.

Helt ok pris (ca 82 kr/st) samt fri frakt och köper man tre skydd behöver man bara betala för två.

15. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Synd att den har ett skärmskydd annars hade jag nog köpt den för bara lädercaset vilket ser jävligt elegant ut!
    Verkar inte särskilt hett att ha ett fladdrande skärskydd när man surfar.

16. Hibernation

Hibernation Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kollat igenom båda länkarna och var hittar du nånstans att det skulle följa med ett skärmskydd? Mvh

17. waka

waka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Varför spolade du inte rent under kranvatten och satte dit det igen?

18. lazure

lazure Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Last edited: 8 dec 2010
  19. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det var ju inte mycket dem hade faktist och inget var speciellt snyggt där men ja billigt var det.

20. BrukarN

BrukarN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER