Silikonskydd och skärmskydd.

Diskussion i 'Desire HD' startad av Zeecor, 27 sept 2010.

1. Bushdoctor

Bushdoctor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2. mr_c

mr_c Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Köpte dedär till min nalle o de är riktigt snyggt, behagligt o hålla i (riktigt gummi känns de som), men tycker de suger åt sig skit när man har det i fickan, + att de sitter VÄLDIGT löst runt telefonen, de är fin passform på de, men de är så mjukt så att de lätt kan åka av endå..

3. muhsli

muhsli Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ojdå. tråkiga nyheter.
    En viktig egenskap är att det ska sitta bra enligt min mening.
    och det må vara snyggt, men det är ju verkligen inge snyggt om det suger åt sig skit..
    Jag har av någon märklig anledning inte fått mitt ännu, men om jag känner samma besvikelse som dig när jag har fått det så lär jag inte använda det..

Fick hem kina-skalet i fredags. Blev helt sjukt imponerad över passformen! vilket ju gör skalet ganska snyggt också.
    Är även nöjd över att det sitter väldigt fast och bra runt telefonen.
    Kan verkligen rekommendera detta!
    Lång leveranstid bara :P men det kanske man kan leva med, med tanke på att jag betalade 21kr för det (inkl frakt!)
    Årets köp, helt klart! (bortsett från telefonen då ;))

4. rytterstedt

rytterstedt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Letar efter ett silikonskydd och skärmskydd till min DHD. Är det ZAGG InvisibleShield som gäller som skärmskydd? Hittat några silikonskydd på nätet men vet inte vilka som är bra, någon ni kan rekommendera?

5. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tycker ZAGG är ganska dåliga, alldeles för "gummiaktiga" när man drar fingret över. Till att börja med ville jag inte ha något skärmskydd men testade detta: http://www.expansys.com/htc-desire-hd-screen-protector-sp-p430-2-pieces-retail-pack-203639/ och det är grymt bra. Passformen är perfekt och man känner ingen som helst skillnad mot att inte använda det.

Edit: Som silikonskydd har jag detta grå: http://www.tradera.com/Silikonskal-till-HTC-Desire-HD-Gra-snabb-lev-auktion_260704_124525291 och det passar också perfekt. Har även ett läderskydd...

Last edited: 22 dec 2010
    Nfskillen och rytterstedt gillar detta.
  6. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Zagg är sämst känsla på, eller visst om du vill ha en sträv känsla varje gång du drar fingret över skärmen så visst. Jag kör själv med ett billigt från skalman vilket funkar hur bra som helst :)
    Silikonskydd kan ja rekommendera http://www.mobilefun.co.uk/exspect-htc-desire-hd-silicone-case-black-p26512.htm
    Har beställt ett men dock inte fått de än, dock de snyggaste jag sett hittintills till htc hdn!

rytterstedt gillar detta.
  7. rytterstedt

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Fredde88 och Mr. Mo: Tack för svaren, nu blev det en Zagg iallafall, får väl se vad jag tycker om den sen men den var ju inte så fasligt dyr (140kr) så var det ett bottenköp kan jag leva med det. Köpte ett silikonskal på skal-man också, 99kr. Får se ifall skalet är bra eller ej men för 99kr så vågar man iallafall testa sig fram.

Nu skulle man bara ha ett headset som inte har hörlurar stora som grytlock (dåligt av HTC att inte ha med ett par bättre hörlurar tycker jag) men det får man ta i en annan tråd. :P

8. Fredde88

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Inga problemas! Jag har själv de silikonskalet från skalman och de är LÄTT värt 99kronor, de sitter inte snortight men fasen riktigt bra ändå :)

9. rytterstedt

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Behöver ju inte sitta jättetight så länge det skyddar mot repor. Är man inte nöjd med skalet så är det inte precis så att man går under för att man pungat ut med 99kr. Skulle kunna tänka mig ett skal i hårdplast också ifall det fanns några snygga. Men verkar vara viktigt att skydda sin lilla raring, min kompis köpte en igår och han hade en repa på den redan några timmar efter han packat upp den.

Finns det någon pouch/väska som är bra? Tänkte höra med mormor ifall hon kunde sticka en åt mig men då lär ju silikonskyddet se ut som en jävla pudel efteråt ifall det är "klibbigt". :P

10. Fredde88

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

ne de va så ja kände också:) Säger sen hur de nya silikonskyddet är som jag beställt hem :)

haha de är inte jätteklibbigt direkt!

11. ramviksrille

ramviksrille Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

här http://www.mobilefun.co.uk/cat/HTC.htm har jag beställt bilkit, skärmskydd, silikonskal och stort minneskort, enda shoppen jag hitta som hade allt inne för två veckor sen. Bra service (svarar på mejl snabbt) och hyggliga priser även om man säkert kan hitta billigare på tradera eller ebay om grejerna finns där.

Såg att denna sida redan rekommenderats :)

Last edited: 22 dec 2010
  12. mr_c

mr_c Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jaa de är ju lite trist, passformen är bra, men gummit är så mjukt så de kan glida av endå på nått vis. DOCK de som är väldigt bra! Är ett de är rejält tilltaget runt kameralinsen, skulle säga 2-3mm in, så den kan ligga på rygg utan att de är någon fara iallafall :)

Jasså var passformen nice på kinaskalet? Hur är känslan i det då?

13. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

14. Dentist

Dentist Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har fått Copter skärmskydd kan ni som har testat rekommendera den? Försämrar den inte känslan när man använder skärmen?

15. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Försämrar inte det minsta, det ända som är lite kasst är väl att fingret glider inte direkt emot copter skydded, blir lite stumt.

16. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör själv med invisible shield och antar att det är typ samma! Tyckte att skärmen var lite för känslig innan jag satte på skärmskyddet och nu tycker jag den är alldeles perfekt! Men visst, det är som föregående skrev att fingret glider inte riktigt lika lätt över skärmen!
    Men jag rekommenderar starkt att sätta dit det. Det är ett skitbra skydd för din dyra skärm!;)

17. res193cue

res193cue Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej, mitt första inlägg här (har dock läst en del).

Jag har bestämmt mig för en DHD, och tänker även köpa Otterbox Defender till DHD.
    Detta skydd släpptes dock bara för några dagar sedan i USA, så jag vet inte om det ännu finns i Sverige. Annars går det ju att beställa därifrån..

Pris $49.95

## LÄNK

18. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Det ser ju onekligen rejält ut! Men jag måste bara fråga, vad gör du som kräver sånt skydd? :)

19. rytterstedt

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Provat min Zagg i en dag nu och jag tycker att det är grymt skönt med ett skärmskydd på mobilen. Känslan av att dra fingret över skärmen tycker jag är härligare med ett skärmskydd från Zagg än utan, tycker att den lilla extra friktionen som skärmskyddet ger är väldigt behagligt. Var inte heller svårt att få på tycker jag och det sitter verkligen ordentligt när det väl är fast, det går givetvis att ta bort skyddet utan att skada skärmen men det är inte så att skyddet rör på sig vid normal användning.

Enda nackdelen är att det är sjukt svårt att få bort ludd och hårstrån och liknande från den mer klibbiga ytan. Råkade tabba mig i början och ta för mycket av den där vätskan som följer med som skall hjälpa en att fästa skärmskyddet osv så jag tänkte "äsch det kan jag torka av med en mikrofiberduk"....long story short: det kunde man inte och nu går det inte att få bort "luddet" från fiberduken även fast jag har sköljt skärmskyddet under varmt vatten tre-fyra ggr. Funderar på att prova med lite Yes/diskmedel men är rädd att jag förstör skyddet.

20. nasse

nasse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag tycker Copter skyddsfilm är grym.. bättre än zagg