Silikonskydd och skärmskydd.

Diskussion i 'Desire HD' startad av Zeecor, 27 sept 2010.

1. androidfeber

androidfeber Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Men Jag funderar ändå på att beställa hem en sådan då det inte finns någon lika snygg :P

Sent from my Desire HD using Tapatalk

2. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. pierre.c

pierre.c Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vet någon vart man kan köpa Otterbox commuter case till DHD i Stockholm? Vill helst slippa vänta på en beställning som förmodligen skulle dröja till nästa vecka.

4. Zaiimon

Zaiimon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

det finns även tillbehör och skal på www.skal-man.se har dock inte köpt något själv där men verkar som en seriös sida!

5. Stefan11

Stefan11 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

6. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

köpte ett grönt silikonskydd därifrån för 100 kr. Fraktfritt. beställde på måndag fick hem på onsdag. Riktigt bra hemsida!

7. Serhildan

Serhildan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

8. Serhildan

Serhildan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

9. rytterstedt

rytterstedt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova Launcher
    Har tidigare uttryck min besvikelse över Skal-man.se men det har löst sig nu och fick faktiskt två silikonskydd av dem för att det hade blivit strul med den första leveransen. Passformen på silikonskydden är dock rätt dåliga, redan efter en vecka började de "glappa" i över- och nederkant och efter en månad och lite till så har de även börjat glappa på sidorna.

10. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Dålig passform på det, ser ut att vara liknande de som går att köpa på skal-man

11. 3fjskfjskgjes

3fjskfjskgjes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=128909

Det rekommenderar jag. Det är två olika lager man sätter dit. Linsen blir skyddad också då skyddet gör så att linsen inte lutar utåt.

Känns som ett riktigt bra skal, skyddar bra. Har inte testat det medföljande skärmskyddet dock, så vet inte hur det är.

12. Asocial

Asocial Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som har hittat en helt och hållet tät väska? Inga små hål någonstans. Jag behöver något som är riktigt tätt annars kommer telefonen vara förstörd efter en veckas jobb.

13. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Last edited: 11 mar 2011
  14. afrodroid

afrodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som har lite bra tips för att få på en helvetes screen protector ordentligt? Har fan försökt med 4 st so far och inte lyckats än, börjar för fan bli dyrt det här! Skall alltid sätta sig något jävla dammkorn någonstans på det jävla displayskyddet så det sedan bildas luftbubblor kring dessa, så helvetes störande! Att få displayskyddet på plats är ju inte speciellt svårt är väl snarare dessa jävla dammkornen och all skit som lyckas sätta sig mellan skärmen & skärmskyddet som gör så det skiter sig, skall man verkligen behöva göra detta i en glovebox som är kliniskt ren för att man skall slippa skit mellan skärm & skydd? Så jävla trött på denna skiten!

15. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Håller med om att det är ett helvete. Inte vill man ha på för mycket vatten av rädsla för fuktskada och har man för lite så är det svårt att få den rätt placerad. De där jävla dammkornen är också en sak i sig. Själv har jag nog resignerat och accepterar bubblorna, de syns ju mest bara när skärmen är avslagen.

Jag har faktiskt tagit av skydd när det varit för mycket damm, spolat av det under kranen och gnuggat med fingrarna för att få bort dammet

16. afrodroid

afrodroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag funderar nästan på att bygga ihop en liten glovebox med en fläkt som blåser ut luft och ett luftintag som filtrerar bort damm och skit bara för att få det jävla skärmskyddet på plats ordentligt, när det väl sitter så kommer det ju sitta ett bra tag om man får dit det ordentligt. Frågan är bara om det är värt mödan, sägs ju att skärmen är rätt hård och inte repas så lätt ändå.

17. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Är nog inte så lätt att repa skärmen. Däremot är det nog lättare att skärmskyddet blir fult och måste bytas efter ett tag.
    Jag lyckades inte få en enda repa i skärmen på min Hero under de 1,5 åren jag hade den. Nu har farsan tagit över den och han har inte heller fått någon repa än(han är dessutom lantbrukare så han brukar "förbruka" telefoner)
    Det är säkert inte omöjligt att repa skärmen men så länge man inte förvarar spik, skruv eller nycklar i samma ficka som telefonen är det nog ganska lungt.
    Men ett silikonskydd eller väska är nog vara ganska vettigt investering. Jag har själv ett http://goo.gl/t3TNN som sitter riktigt bra. :)

18. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Ett tips som har fungerat bra för mig: Jag står alltid vid diskbänken nära kranen öppnar den så vatten rinner. Det drar åt sig dammkorn om man håller sig nära kranen men dock inte så man får vatten på telefonen:)

Jag har en putsduk redo och ser till att lägga dit filmen när vattnet från kranen dragit åt sig det mesta dammet i luften.

Jag har gjort så här på mina senaste 5 mobiler med lyckat resultat:)

Väntar hem display skyddet till HD:n sen sätter jag dit det på samma sätt som jag beskrev ;)

19. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Sätt på en riktigt het dusch och låt badrummet ånga upp ordentligt, damm osv sjunker inga problem att sätta på skärmskyddet.

Sent from my MID_Serails using Tapatalk

20. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ett annat bra tips är att göra det i badrummet. Sätt på duschen och kranen på högsta värmen och spola så det blir hög luftfuktighet och immigt. Det absorberar all damm och sedan är det bara att applicera. Ett till tips är då att ta ut batteriet...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk