Problem: Sim-problem

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av ahle, 7 dec 2011.

  1. ahle

    ahle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag har ett par problem med min Razr, men eftersom detta är det viktigaste tar jag det i en egen tråd.

    Ibland känner den inte av att jag har ett simkort i den, någon som känner igen problemet på något sätt eller kan tänka sig en lösning? (Det beror inte på att täckning saknas)
     
  2. noskill

    noskill Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Egenklippt?

    Är det ett egenklippt SIM-kort, eller nytt micro-sim?
    Jag har ett nytt micro-sim och får starta om telefonen ibland.
     
  3. Pajn

    Pajn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har inga som helst problem.

    En tanke kan vara att simkortet är lite för tunt. Testa stick in ett papper under och se om det hjälper (du kanske får vika det beroende på hur mycket som fattas).
     
  4. carl-pedal

    carl-pedal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    När jag startar om telefon brukar den inte känna sim kortet men det verkar vara telefon -appen som kraschar och det löser sig med avstängd wifi.

    Jag läste om detta på något annat forum (droid forum tror jag).

    Själv har jag hemma klippt kort så det kan så klart ha med det att göra...

    Sent from my XT910 using Tapatalk
     
  5. noskill

    noskill Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Byt kort

    Har haft samma problem med att SIM-kortet inte hittas, "Phone har kraschat", mobilen fastnar i flygplansläget osv. Men det brukar lösa sig med att starta om.

    Inte för jag tror att det kanske hjälper ditt problem, men det är smidigt om du har Telia som operatör att gå in och byta till ett Micro-sim i en butik. Tar 1 min. (Sen att man kanske får köa i 45 minuter är en annan femma). :)
     
  6. Lobac

    Lobac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hände mig nyss att mobilen "tappade bort" sim-kortet.
    Jag körde Spotify, svarade i telefonen. När jag la på, så fanns det inget simkort längre tyckte mobilen.
    Kör klippt simkort, men beställde ett nytt från Tele2 direkt. Hoppas det inte är ngt bestående problem.
     
  7. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har också haft problem med att Phone-processen krashar konstant efter uppstart. Många reboots har ibland krävts innan det funkar - mycket märklig och irriterande bug.

    Efter att jag uppdaterat ROM har jag dock inte fått felet, kanske är tur eller så är det fixat i den versionen.

    PS - hemmaklippt SIM
     
  8. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Jaha nu har jag också fått det här problemet. Telefonen tappade helt sonika kontakten själv med simkortet. jag har startat om telefonen flera gånger men det hjälper ej. har ingen annan microsim jag kan testa och vill/orkar inte göra fabriksåterställning. Så ska jag lämna in den på service tycker ni? 2.3.6

    det är sim-kort från comviq och ingen hemmagjord

    edit: vilket skämt, varje gång jag ansluter den till laddaren och drar ur den så kommer nätet tillbaka för att sedan dö. dö motorola dö.
     
    Last edited: 30 mar 2012
  9. imlal

    imlal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Mi10
    Jag hade liknande problem med min första Razr plus spontana omstarter, fick dock en ny av NetonNet efter att jag påpekat felet. Då hade jag även ett MicroSD från min gamla Desire som jag ej formaterat med Razrn vilket jag har hört ska kunna orsaka vissa problem. Min nuvarande fungerar utan problem med samma MicroSD dock formaterat i Razrn. Enda smärre problemet jag har nu är att jag inte kan välja MotoBlur som launcher efter att ha installerat AWD EX och Go Launcher (samt att jag fortfarande väntar på 2.3.6)
     
  10. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Har aldrig haft problem förutom det här problemet...fast nu blev jag illa tvungen att fabriksåterställa för att se om den kommer fungera för jag behöver min lur imorgon och se där, nu fungerar fanskapet.
     
    Last edited: 30 mar 2012