Simkort

Discussion in 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' started by hiller, Jan 7, 2015.

1. hiller

hiller Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Flytta öv sim-kort från Ericsson 310 s (hajfena) till Xperia miro (st 23).
    Kommer xperian kunna läsa av telefonboken + det övriga som är specifikt för 310 s.
    Någon som har erfarenhet.

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Enligt http://www7.optus.com.au/AST_File_Management/Files/userguide/84.pdf
    så kan du ha kontakter sparade både i telefonen och på simkortet. Se till att alla ligger på simkortet innan du tar ur kortet från telefonen. Enligt http://www-support-downloads.sonymobile.com/st23/userguide_EN_ST23i_1265-3544.2_Android4.0.pdf så kan Miro spara kontakter till simkortet och jag skulle bli förvånad om den inte kan läsa därifrån också, även om det inte verkar stå beskrivet i manualen.

Övrigt är nog stor risk att du måste flytta över för hand, dvs ställa in igen. Men det beror nog på vad du tänker på för övrigt.

3. hiller

hiller Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för svaret.
    Jag tänker på reaktionen hos Xperian . Sony Ericsson varnar för användning av felaktigt sim-kort (annat än Mini-sim).Jag försöker bara gardera mot alltför negativa kosekvenser.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Varningen är väl att man inte ska använda microsim eller nanosim. Vilket är helt naturligt eftersom simkortshållaren i Xperian verkar vara gjord för mini (ofta kallad normal storlek numera, förvirrande nog). Ett microsim skulle inte sitta fast utan riskera att glida runt och därmed tappa kontakt eller kortsluta något.