Simplenote!

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av wulltd, 3 apr 2010.

1. Dheri

Dheri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det blev ju riktigt snyggt när man använder hela bredden på skärmen :) hade bara testat 2x1 innan.
    Vet inte om du testat CalWidget, annars är det ett hett tips. Där finns det massor av storlekar att välja på. För att widget-listan inte ska bli på tok för lång finns det en meny där man kan välja att bocka av de man inte vill ska visas i listan.
    Vet inte om det går att få tag på koden, men om inte annat kan man se hur menyn ser ut om nu det mot förmodan hjälper.

Jag lämnar inte betyg än, räcker inte riktigt till en femma i dagsläget, men med planerade uppdateringar verkar det vara på god väg dit, så jag avvaktar med röstningen till kommande version :)

2. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har fixat en ny uppdatering, med fler bakgrunder, widgetstorlekar, man kan ändra textstorlek mm. Fixat lite med layout och så med :) enjoy
    dock ingen googlesync eller bakgrundsalpha :(
    Någon som vet hur man kan ändra alphan på en imageview från remoteviewen? har testat setInt "setAlpha" men får det inte att fungera?

@Dheri
    Testa ha 2st 2x1 brevid varandra ;) lappar ihop riktigt bra och snyggt!

3. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Laddade just ner den. Den är suverän, och med alla anpassningsmöjligheter passar den vem som helst, helt klart den bästa notewidgeten jag testat.

4. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack! :) Och det kommer mera! Tror att jag kommer över nästa puckel snart :P
    Om du tycker om den så lämna en rating och kommentar! :D

5. Dheri

Dheri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag lyckas inte uppdatera, hittar inget när jag använder qr-koden. Kan det handla om att jag har en tattoo?

6. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Skumt, det borde fungera. Kan kolla lite på det.

7. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Lade upp en ny igårkväll! Lite mer bakgrunder osv. men framförallt har jag kollat upp kompabilitet bakåt.

8. Dheri

Dheri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag förstår inte, jag hittar ingen uppdatering, fattar inte vad jag gör för fel. Jag har testat att avinstallera via market och ladda ner igen, även med omstart mellan. Har även testat att avinstallera från programhanteraren i telefonen, men det blir samma sak hela tiden. Jag hittar Simplenote!, på info-texten verkar det vara en ny version, men när jag installerat det visar det sig att det är samma version som tidigare som installeras igen. (kan inte väja att uppdatera)

Något förslag vad jag kan göra annorlunda? Någon annan som har problem eller är jag ensam? Handlar det om min lur?

9. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej igen! Nu finns där ytterligare en ny version, med voicenotes. Uppdateringarna är inget som syns, men tryck menu i noteedit-dialogen och välj settings, där skall nu finnas en "general" där man kan aktivera sist nämnda funktion. I bakgrundssettings finns där i listan ett val att välja en egen bild :)
    Återkom gärna om du får det att funka/inte

10. Dheri

Dheri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hittar fortfarande ingen uppdatering, och när jag söker på qr-koden hittar den ingenting alls. Säker på att det fortfarande finns stöd för små skärmar?
    Skulle du kunna fixa en länk till en .apk så jag kan testa om det fungerar på min telefon då?

11. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

http://www.megaupload.com/?d=BFN45QHL
    Varsågod! var lite sen på det men håller på att göra en applikation för ett företag genom skolan :)

12. Dheri

Dheri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack så jättemycket, nu fungerar det prima!
    I det här fallet är det helt ok med ca 33 timmar, jag har inte lidit nämnvärt :)

Nu när jag fått in senaste versionen har jag med glädje gett en femma i betyg.

Några smådetaljer i designen jag vill informera om bara (kan mycket väl handla om att jag har liten skärm)
    *I menyn (send/settings/help) saknas streck mellan send och settings, samt att strecket mellan settings och help går är längre upp än rutan är hög.
    *Kryssrutan för Enable voice recording döljer nästan hela E:et
    *Endast halva rutan för "Ok!" syns under "help"

Funktionen för röstmemo fungerar utmärkt, vet inte hur mycket jag kommer använda den, men är glad att den finns.
    Mina tankar om utveckling för denna funktion är att jag önskar ha möjlighet att spela in flera olika, att kunna spela upp/radera vald röstmemo samt att man kan, om man vill, ha en liten not eller annan markering på widgeten som markerar att man har en sparad röstmemo.

13. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Härligt att göra sig förtjänt av det :P nice med feeback! på minisemester nu men ska absolut kolla på det när jag kommer hem.
    Det bör ha att göra med att skärmen har lägre upplösning, men samtidigt bör man ju göra en app så att den passar alla så bra som möjligt.
    Tack för feedbacken :)

14. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu på svenska :)

15. pierre.c

pierre.c Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har vart på jakt efter en widget med en lite större "post-it" som din app erbjuder, tack!

Har lite feedback också: Om jag skriver anteckningen först, och och sedan ändrar utseende på "lappen" så är anteckningen borta när jag går tillbaka för att spara.

Kanske går att fixa? Bra jobbat!

16. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

fan det var en knepig bugg :) inte sett den innan, men den ska fixas! håll ögonen öppna för en ny version snart.
    Och tack så mycket!

17. wulltd

wulltd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

fixat upp en ny version precis där det är fixat! lite mer godis också för er med 2.1 ;)