Sitter det ett skärmskydd från fabrik på min Oppo Find 7A?

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Droid82, 21 aug 2015.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Hej, jag har lite svårt att avgöra om det sitter ett skärmskydd från fabrik på min nya Oppo Find 7A, är det någon som vet om det brukar göra det? o_O
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 707
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det verkar stämma. I alla fall enligt GSMarena:

    Det bör med andra ord vara lugnt att ta bort den, om du inte trivs med den. Ett tips är att byta till ett skärmskydd av glas istället. Det känns betydligt bättre än de av plast och drar inte till sig smuts, fingeravtryck ellre damm på samma sätt:
     
    Droid82 gillar detta.
  3. ahoj

    ahoj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    95
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, kika runt selfiekameran och högtalaren så ser du att det faktiskt sitter en skyddsfilm monterad.
    Jag kan varmt rekommendera härdade glasskydd av typen som Bernard nämner, blir riktigt schyst glid i swiparna.. :)
     
    Droid82 och bernard gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Tack för svaren, jag tog bort det och touchresponsen blev mycket bättre. Jag har aldrig haft ett skärmskydd förut och har klarat mig från betydande repor på skärmarna, jag har väl haft tur, så jag kanske kör vidare utan, vi får se. :) Annars har jag råkat på ett konstigt fel, skulle ladda hem mitt favoritspel, "world of tanks blitz", och det gick inte, det stod "enheten är inte kompatibel med den här versionen", aldrig varit med om det förut. Jag kör ColorOS 2.1.3. Inte direkt ett stort problem men jag undrar ändå vad det kan bero på.
     
    bernard gillar detta.