Ska byta ut min iPhone...

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Ason, 8 jun 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ason

    Ason Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej på er.

    Ska som sagt byta ut min iPhone å de snaraste och är sugen på en Android lur, undrar således vilken lur man bör köpa. Har sneglat lite på SE X10 och även Htc:s Desire, Har ni några tips på andra lurar, för och nackdelar så mottages det med varm hand då jag är helt ny och kan i princip nada om Android el de olika tillverkarnas hårdvara... Mvh Ason
     
  2. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Om du tittar på telefoner i samma prisklass kan också samsung galaxy S vara ett alternativ. Själv tycker jag inte den är den snyggaste, känns som en blek iPhone kopia. Har också förekommit en del kritik mot Samsung att de varit dåliga på att uppdatera sina lurar. Men Galaxy kommer att ha dem bästa grafik processorn, och jag tror att den heter cpu:n hummingbird och ligger på 1 ghz. Den har bra codec stöd både flac och divx enligt wikipedia.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_i9000_Galaxy_S

     
    Last edited: 8 jun 2010
  3. Adyzz

    Adyzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Go for galaxy s!
    Nästa gång du ska ha ny lur, posta tråden i köpråd så ingen mod kommer och äter upp dig ;)
     
  4. inact_0035

    inact_0035 Guest

    Samsung Galaxy S är ju inte bra, den har en klump som sticker ut i nedre delen, den är gjord mestadels av plast och den är mer Bada än Android i sitt operativ system.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråd flyttad till "Köpråd".
     
  6. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    'klumpen' längst ner är som hakan på t.ex Desire, fast den sitter på baksidan.
    De flesta telefonerna är gjorda i plast.
    Den har inget som är bada i sig. Samsung har en egen launcher (vilket t.ex HTC och Motorola också har) som enkelt kan bytas ut mot valfritt alternativ.
     
  7. Ason

    Ason Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen, ber så mkt om ursäkt för min felpost... Samsung har jag inte några bra erfarenheter av sen tidigare tyvärr, men de kanske ryckt upp sig kvalitetsmässigt?
     
  8. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    jag har en desire och är nöjd! men jag tycker nya samsung galaxy s ser riktigt trevlig ut! men den är ju dock en tusenlapp dyrare.. kommer inte ihåg om den hade 16 gb inbyggt minne dock.. för då är det ju okej, jag fick ju ändå köpa ett 16 gb micro sdhc kort för 600 kr extra :)
     
  9. daven

    daven Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vill slå ett slag för Legend. Är mycket nöjd med den! Tycker inte att processorkraften är så viktig. Annars tycker jag att nexus one verkar bra (om man kan få tag på en sån), just för att hela tiden kunna ha den senaste versionen av Android.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.