Fråga: Ska flasha in JS7, är 100 % nybörjare

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Nummerskivan, 31 okt 2011.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har kollat följande tråd: https://swedroid.se/forum/14840-guide-flasha-samsung-galaxy-s-med-odin.html

Men jag är alltså så mycket nybörjare att det tydligen inte räcker. Jag laddade hem en rar-fil från samsung firmware, och när jag tittar på den så finns det bara tre tar.md5+-filer. Om jag klickar på dem, så vill de ha ett lösenord för att öppnas.

Sedan fattar jag inte var jag får tag i PIT-filen, och exakt var jag ska lägga drivrutinerna för att de ska laddas.

Som ni märker är jag helt blåst på det här i nuläget. Guiden känns inte tillräckligt detaljerad för mig som aldrig gjort det här i hela mitt liv. Finns det kanske en mer idiotdetaljerad guide för superdummies som jag som får svårt att hålla reda på alla olika typer av filer och vad de är till för när jag aldrig grejat med dem? :D

Odin antar jag att jag bara googlar mig fram till och laddar ned.

Egentligen hade jag tänkt vänta på att vi får en ny OS-version, men man verkar ju få vänta ihjäl sig. Lite konstigt egentligen, då gamla billiga Galaxy 5 fick en uppdatering på sin 2.2 nyss. Jag kan ju alltid uppgradera min SGS till nya (och tillbaka till JS7 om det ej är bra) i så fall.

Jag har sökt lite, och hittade endast guiden ovan. Om det finns en befintlig tråd för dummiesar som jag, så kan ni hänvisa mig dit.

Jag har nog inte tänkt roota, eftersom jag vill kunna uppgradera via Kies om det nu kommer en ny version, så då måste jag fråga idiotfrågan om det går att uppgradera via Kies om man har rootat :o Jag har sett frågan förr, men glömt svaret.

2. SGSi9000