Ska köpa PS3 och flasha, men....

Diskussion i 'Skräp' startad av Bobby, 1 mar 2013.

  1. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Hej! Ska köpa ett nytt PS3 och då från Webbhallen. Vill kunna flasha det och köra piratkopierade spel på. Men vilken mjukvara behöver jag? Och finns det något sätt att ta reda på det INNAN jag packar upp enheten? Slängde såklart iväg ett mejl till Webbhallen men sitter på jobbet och kan inte kolla om jag fått svar.

    Tacksam om någon kan svara. Har hört att 3.50 mjukvaran ska kunna flashas.


    Förresten, är det något annat jag kan göra med en flashad PS3? Samt vad förlorar jag på det? Kan tänka mig att jag förlorar onlineläget men det är skitsamma.
     
  2. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    9. Piratkopierat material.
    Länkar till piratkopierat material (warez), länkar till sidor som tillhandahåller piratkopierat material och diskussioner om specifika piratsajter är inte tillåtet på forumet.


    Flasha i sig är ju ingen piratgrej, kan ju flasha för att ta backups på sina spel man köpt för att skona skivorna/cd läsarn :P

    4.30 kör jag flashad funkar hur bra som helst, dock på tjock ps3an (den första versionen).

    Online KAN du köra, med risk att bli bannad.

    Finns lite homebrews och liknande kul man kan greja med.

    Google is your friend, annars så lär du få svar på flashback eller liknande... ;)
     
  3. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    18. Uppvigling
    Det är förbjudet att uppvigla eller att organisera brottslig verksamhet från forumet.
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Alla ps3 kan inte flashas och downgradeas. Jag har cech-3001 nånting och dem är körd.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  5. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Så vitt jag vet så måste du ha ett PS3 med version 3.55 eller lägre för att kunna flasha det. Det måste alltså vara en konsol som inte är uppdaterad sedan typ 2011, vilket alla är. Om du köper ett nytt så går det inte att flasha.

    Jag hade mitt PS3 flashat när version 3.55 kom. Efter den versionen så har Sony tagit bort funktionen att uppdatera/flasha sitt PS3 genom usb. Det var genom usb som man flashade custom firmware. Jag är inte uppdaterad på hur det ser ut idag men om du vill kunna spela piratkopierade spel så är PS3 fel konsol.
     
  6. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Vänta lite nu. Frågade du Webhallen vilken version du behövde för att kunna hacka PS3an? BWAHAHAHAHA! :D:P
     
  7. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Jag tror att han frågade vilken version det är i deras PS3:or, inte vilken version man behöver för att kunna "hacka" :P
     
  8. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    dom nya superslim går inte att flasha. inte dom allra nyaste "vanliga" slimmarna heller.

    Är du ute efter att göra/köra backup, så kommer de att komma en PSK3Y (ODE) , som kommer fixa backupbiten.


    Sen de med vad man kan göra med en flashad.

    Du kan bl.a köra Showtime , som är som ett slags mediaspelare med massa videostöd bl.a för .mkv ,samt plugin-ins. spela Emulatorer , Köra linux igen m.m

    Det är mer värt att ha en flashad och förlora PSN. än att ha det kvar.
    Om du inte är 12år å spelar COD förstås. Då är ju psn viktigt.
     
  9. twk99

    twk99 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    För dig kanske, men inte för alla. Jag körde med flashat PS3 och tyckte att det var mer värt att köra utan.
     
  10. Bobby

    Bobby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Stämmer bra. Sen ser jag inte vad som skulle vara så konstigt med att ställa en sådan fråga till en återförsäljare? Det är ju inte Sony jag frågar utan en återförsäljare som sagt...
     
  11. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Du ser inte det konstiga?

    Det är nästan lite som att fråga vilket torrentklient som funkar bäst med att tanka från TPB vad gäller PC's. (Om man frågar t.ex. Webhallen som säkerligen säljer Windows-skivor)
     
  12. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Spelar väl ingen roll om han frågar vilken version det är på konsollen?
    Det skiter väl dom på webhallen fullständigt i. Dom vill ju bara sälja enheter. sen vad folk gör med dom struntar dom i.

    Skulle ju i så fall vara lika dumt som att man skulle fråga vilken Android version android-luren man ska köpa har.

    Men jag kan nog med 90% säkerhet säga att alla konsoller efter hösten 2011 är över firmware 3.55.
     
  13. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Syftade mer på delen om att fråga vilken version man behöver för att hacka. Trodde det var det han gav som svar till alexm.