Ska köpa telefonen men vågar jag?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gnubaver, 10 apr 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hej detta blir min andra tråd ikväll (morgonen).

Har läst om omstarter och överhettning och laddare som ballar ur, folk som doa'r och skickar tillbaka telefonen och häver köp!

Vågar jag vänta 3-4 dagar på att telefonen kommer för att endast upptäcka att den startar om sig och låser sig och bara dör? Eller ska jag vänta nån månad till tills LG har fixat telefonerna (så att jag inte får ett måndags exemplar) ?

2. spiky

spiky Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tycker att om du vill ha den så ska du köpa en, gör en statistik på hur många som har de problemen du nämde så lär du inte få så många. visst att batteriet är kasst men man lär snart kunna köpa nya med mer kraft i. Jag är nojd med min telefon nu. Tankte byta bort den förut men ångrade mig. Tycker samtidigt att mitt batteri har blivit bättre på senare dagar. Kör original rom tills 2.3.

Så köp den om du vill ha den du lär iaf bli nöjd som alla andra
    är

3. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Måndagsexemplar går inte att komma ifrån, och i den mån det går att påverka risken så lär LG vara det minst dåliga valet oavsett.

Sydkoreaner har inte lika uselt rykte som kineserna har när det kommer till att använda barn, slavar, 12-timmarsskift, och annan sådan skit som lär öka andelen måndagsexemplar... Och LG är dessutom något av ett föredöme i branschen när det kommer till öppenhet och miljömedvetenhet, medan Foxconn stänger ute journalister, grisar ner, förgiftar sina utarbetade arbetare, och slänger dem i fängelse när de gnäller. Och det gäller de arbetare som inte "tar livet av sig" genom att landa hårt efter ett fall från fabrikstaket.

Jag är helt enkelt övertygad om att folk som darrar av rädsla och nervskador, och som tippar över av trötthet och hunger på jobbet bygger risigare telefoner än sina jämförelsevis välbehandlade kollegor i Sydkorea, och om det stämmer så är alltså risken för måndagsexemplar mindre hos LG än hos typ Nokia, SonyEricsson, Samsung, eller Apple.

Vad gäller buggar så är det ingen som vet... LG är ett osäkert kort, och risken är att de dröjer betydligt längre än bara en månad... HTC brukar vänta minst ett halvår, medan Samsung och SonyEricsson har väntat längre än så i de fall då de överhuvudtaget har valt att fixa buggarna. Så om LG skulle ta tag i buggarna rimligt fort så beror det definitivt inte på någon stenhård konkurrens.

Men O2X har en okrypterad bootloader, källkoden är släppt, och det finns redan alternativa ROM:ar ute, och fler är på gång. Så om LG segar kommer någon annan definitivt ta tag i att fixa störningsmomenten.

Så köp nu, eller vänta minst ett halvår är mitt råd.

4. tagg

tagg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Alla med strulande telefoner sitter på forum och klagar, alla med fungerande telefoner sitter nöjt och använder dem. Fick min igår, inga problem alls med den.

rina. och pleom gillar detta.
  5. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Hej där,
    Inte ska du oroa dig för att LG på något sätt skulle vara varken bättre eller sämre än någon annan telefontillverkare. De största problemen skulle jag tillskriva operativsystemet och dess utvecklingstakt som gör det resurskrävande för alla tillverkare att hänga med. Din oro bör snarare riktas mot hela produktsegmentet smartphones i så fall. Oavsett om du köper över disk eller på nätet så har du ju konsumentköpslagen (distansköplagen) till din hjälp om problem uppstår.

Om telefonen inte fungerar klanderfritt ur kartong så returnera och få en ny. Skulle tro att 98% av alla telefoner funkar klockrent så det finns ingen anledning att börja trixa med lagg eller batteriproblem.
    Min telefon gick som en raket i över 30 timmar på första laddningen och har inte haft några problem alls. Mindre än så ska du inte förvänta dig eller acceptera.

6. Actt

Actt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är supernöjd me min. Hade desire hd den pajja ja,köpte en arc hade den i 4dagar så pajja den fick en ny direkt över disk sa att ja ville ha en lg istället la till 200 , Och ja e mer än nöjd me den

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

7. sephrena

sephrena Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min sen i en vecka nu, enda den har gjort är att stänga av sig en gång. Och då behövde jag bara trycka på knappen så den startades, alltså inte krabba med att dra ur batteri. Jag kör bara med manuell sync till program och mitt batteri räcker 2-3 dagar (i viloläge när jag sover går det kanske 1% på batteriet)