Problem: Ska man våga skicka den på service?

Diskussion i 'Sony' startad av donuts, 6 nov 2014.

  1. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Jag är medveten om att serviceverkstadern kan ta ut en utgift om det inte anser att det är fabrikonsk fel, jag har en rad yttre problem med min platta och undrar vad ni tror om det.
    Jag har problem med att baksidan känns lös och det knackar oroväckande, baksidan har fått flera långa repor, jag har bara haft den hemma liggandes på släta ytor, framsidan har inte en enda repa. Jag är väldigt petig med mina elektronikprodukter och min mobil som man rör sig med i en större utsträckning är repfri
    Touchen lever sitt egna liv vid vissa tillfällen fungerar det suveränt men så bara helt plötsligt kan touch lägga av.
    Wifi stängs av några gånger i veckan, krävs en omstart av surfplattan. Jag har fortsatt täckning på mobil och datorn.
    Ska man skicka in för detta?
     
  2. Parika

    Parika Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har du uppdaterat till 4.4.4? Alla problem jag haft innan, med touchen, wifi och osynk på ljudet på Netflix är borta efter uppdateringen. Åtminstone såvitt jag sett hittills. Kanske tidigt att ropa hej...men det ser lovande ut :)
     
  3. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Jag har uppdaterat den till kitkat 4,4 och problemet kvarstår. Det är som allra värst när man har igång spotify, då självdör den totalt efter cirka tre låtar eller när man spelar upp videoklipp, det brukar fungerar helt okey vid surfning. Jag har testat att avinstallera appar och ominstallera dem utan någon framgång. När jag kör sonys wifi kontroll visar den att wifi signalen har gått ner till 1 mbt, och efter kontrollen är genomförde hoppar den upp till 54 och så dör den kort därefter.
     
  4. seiki

    seiki Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag jobbar som säljare av bla. surfplattor och telefoner, med dom felen skulle jag rekommendera dig att först nollställa/återställa plattan för att sedan uppdatera den igen.
    Kvarstår felet/felen och det vet att du inte har skadat genom att tappa den hårt eller på annat sätt misshandlat produkten, igen tvekan bara att lämna in på service,

    Det är fel som garantin täcker och verkstanden har ingen rätt att neka, dock är det viktigt att beskriva noga så dom kan lokalisera felen, gärna en filmsnutt som kan mailas till verkstaden om de har svårt att förstå att det finns fel, då kan du bevisa att det finns fel = ingen risk för avgift