Ska man vara rädd för köpa denna?

Diskussion i 'Samsung Galaxy Fold' startad av Jock, 24 jan 2020.

  1. Jock

    Jock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    När man läser recention efter recention så blir man ngt rädd...
    Det står den inre skärmen går inte skydda, och den är ömtålig som sjutton verkar det som.
    Så om man gillar telefonen i övrig skall man avstå den bara för inre skärmen skull eller finns det skärm skydd för den inre delen med?
     
  2. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Samsung rekommenderar starkt att man inte ska ha skärmskydd på den inre skärmen för att eventuell "adhesive" dvs typ lim eller liknande som ett skärmskydd har, kan skada plasten på skärmen. Så jag skulle låta bli.

    Ömtålig som sjutton? Alltså jag vet inte. Det är plast, plast är omtåligt, den är lätt att repa, men vet inte riktigt om den är så känslig för att totalt gå sönder sålänge man använder common sense omkring den, men visst den är bra mycket känsligare än en glasskärm.
     
  3. Jock

    Jock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jo det är vad jag tänker med, men ser man recentioner etc så får man för sig att kommer en fluga och landar på det så skrapar den av sig. som killen som körde nageln i skärmen, när någonsin kör man nageln in i en glas skärm tex, är man hyffsat rädd om det och inte kastar nycklarna på skärmen borde ju den hålla, det är ju inte som man sätter folden in i fickan utfälld...eller..ja om man verkligen vill och har fickor så stora...men jag tror nog "common sense" är nyckel ordet här.
     
  4. IbbeKim

    IbbeKim Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Jag har använt min Fold i över två veckor. Störtgillar byggkvalitén, telefonen känns verkligen Premium. I början var jag superförsiktig med skärmen, men är inte orolig numera. Sälänge man håller innersidan städad och relativt dammfri. Jag ser till och blåser av den några ggr per dag :)