Fråga: Ska skicka tillbaka mobilen på rep, ev ångra köpet. Hur "säkrar" jag den innan?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av inact_0022, 16 nov 2011.

1. inact_0022

inact_0022 Guest

Efter mindre än en vecka med telefonen så var det något som blev fel. På skärmen syns det svarta fläckar om man inte sitter i ett väldigt ljus rum eller är utomhus i solen. När man GPS-taggar bilder med kameran så visar den fel på 200-500 meter. En massa smått och gott som inte funkar som det ska.
    Därför ska jag nu skicka tillbaka telefonen på reparation och förhoppningsvis kunna ångra köpet helt.

Men med tanke på att man matar in väldigt mycket information i mobilen så vill jag ju inte att någon annan ska kunna se den informationen. Därför skulle jag vilja ta bort information som är lite känsligare så som:

- Inloggning till Gmail och Samsung
    - GPS-positioner
    - Inloggingsdata till div webbsidor

Går det att fixa allt det här med en Master Reset? Något annat som jag glömt som också är viktigt att fixa innan jag ska skicka in den?

2. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    En master reset tycker jag låter som en tillräcklig åtgärd för att radera det mesta, men med risk för att bli beskylld för att vara ägare av en foliehatt så vet man kanske aldrig vad som ändå finns kvar i minnet, om rätt verktyg finns tillhanda för att läsa infon, ungefär som när man raderat en fil på en hårddisk i datorn. Jag tror dock inte att det är nån större risk att låta all den där infon ligga kvar i telefonen om du lämnar in den till en auktoriserad reparationsfirma, om det inte är fråga om nån info som är av väldigt känslig eller tveksam karaktär.

3. inact_0022

inact_0022 Guest

Tackar för svar :) Nöjer mig med en Master Reset då :) Eftersom jag inte har haft den så länge så har jag inte hunnit lägga in gps-positioner till alla mina knark- och vapengömmor* så det räcker väl med en MR då ;)

*
    Bli medlem eller för att visa innehållet!