Tips: Ska testa N4, något ni vill att jag ska kolla upp?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av chrippe7, 5 nov 2012.

1. nihjalm

nihjalm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag förstår dem, men jag försvarar inte hatet eller oviljan till att köpa från ett visst märke. Man kan ha haft en dålig produkt, som i mitt fall med en dvd från 2001 som alltid strulade. Sen färgar den känslan av sig in i framtida köp. Samsung i detta fall gör bevisligen bra prylar, men det spelar ingen roll.

Jag gillar för övrigt N4: an jävligt mycket för att den saknar logga framtill :)

2. nickewistrom

nickewistrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Min och dom flesta jag känner som äger eller har ägt en sgs2 gnäller lite på värme. Men de är så ändå ingen som klagar på de.. Hette ju istället att de var väldens bästa telefon trots att den är plastig som få, kass batteri, sega uppdateringar, dåligt ljud mm.. Tror minsann att vem som gör telefonen spelar mindre roll och framförallt i detta fall när lg står för hårdvara och google står för mjukvaran.. Tror att de är mycket bättre samarbete än med Samsung.. Får bara hoppas att Sony står för nästa nexus och HTC därpå..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Håller med dig och undrar också hur ljudkvaliten är.
    När vi ändå är inne på ljud.
    Är det bekräftat att mobilen inte har stöd för apt-x?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

4. Oskar.

Oskar. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ännu en ljudfråga: Hur är mikrofonen att spela in ljud med? Spelar ibland in interjuver med mobilen och vill gärna att det ska låta så bra om möjligt när det spelas upp.

5. jn84

jn84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

så vad säger ni, vågar man beställa en N4 öht pga temperatursgrejen? :/

6. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Vad jag kan se så tycker jag att swedroid förstorade upp det lite. Läser du lite i denna tråd så verkar många andra telefoner bete sig likadant.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

7. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

äsch alla androider jag haft blir varma vid extremt användande..som någon skrev över även SGSII som sägs va referens androiden blev extrmt varm när man surfa och spela spel osv.
    Hade jag inte suttit på en SGSIII och varit nöjd hade jag lätt hoppat på N4, när samsung fick bygga N mobiler gjorde de mobiler med samma eller sämre hårdvara än deras flaggskepp men LG har ju byggt en topp of the line som visserligen kommer få stryk i massa syntetiska testar av än mängd mobiler våren 13, men kommer ändå stå sej bra och framförallt få updates skit snabbt.

8. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Den får ju ändå officiell Jelly Bean när som helst nu.
    Hur var det nu igen, hade LG ens släppt 4.0 till O2X? Nej just fan den uppdateringen kom visst aldrig.

9. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Inledningsvis vill jag säga att detta inlägg kommer att uppfattas som otrevligt av vissa, dock så är det inte riktigt mot dig utan mer mot alla som kommer med de där korkade argumenten. Jag vet att du inte direkt pratar skit om Nexus 4an men det låter som det och därför förs mina tankar till det. Du kan strunta i det som står följande utan de är mer riktat mot de som säger att Nexus 4 kommer va dålig för att LG är dåliga på uppdatera sina mobiler..

Men allvarligt talat, vad tänker ni med? Det är LG Nexus 4 vi diskuterar i denna tråd, inte någon LG Optimus 4 eller vad de skulle kallat den om de gjorde den själva. Uppdateringarna kommer direkt från Google, för att förklara ännu tydligare så har LG inte ett finger med i spelet när de kommer till uppdateringarna. LG gjorde själva mobilen och mobilens prestanda är top of the line, med andra ord har LG lyckats betydligt bättre än vad Samsung och HTC gjort som satte medioker hårdvara i deras Nexus-produkter. Om telefonen misslyckas så är det inte pga LG då de gjort sin del fantastiskt, det enda som kan misslyckas nu är mjukvaran och den står Google för, helt själva. LG har skapat telefonen och marknadsfört den, nu ligger resten i Googles händer och LG har ingenting med hur framtiden ser ut för LG Nexus 4, LG har gjort sitt och de har gjort ett förjävla bra jobb kan jag säga.

Snälla alla som läser detta inlägg och säger att LG är dåliga pga deras dåliga uppdateringar, LG Nexus 4 får uppdateringar direkt från Google. Hoppas man inte behöver läsa ett sånt urbota korkat argument till varför man inte ska skaffa Nexus 4an.

Ber återigen om ursäkt för min attityd i detta inlägg men blir så sjukt less att man konstant hör folk som pratar skit om Nexus 4an för att LG varit dåliga på uppdateringar förut, LG har inget med uppdateringarna att göra bortsett från att de hamnar i en mobil som de producerat.

LG står för hårdvaran och Google för mjukvaran.

jnsson, Hund, GalaxySexus och 5 andra gillar detta.
  10. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Som jag tog upp i min videorecension så är kvalitén på ljudet helt fantastiskt när man lyssnar på musik, även när man talar i headset för den delen också! Dock så är ljudet vid musikuppspelningen inte det högsta tyvärr, här får den faktiskt se sig slagen av de flesta. Personligen som gärna har jäkligt bra tryck i hörlurarna när jag är ute och springer använder min gamla HTC Desire som träningslur då den producerar högre ljud(och för att om den går sönder gör de inget). Det är en helt okej ljudnivå, men inte mer än så även fast jag önskar ljudet hade kunnat varit ännu högre :)

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Ett ickeproblem förstorat i samma magnitud som en artikel om SD i aftonbladet dvs.. inget att bry sig om.

silas, Antebellum och chrippe7 gillar detta.
  12. BMarkusK

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Förlåt om jag säger det, men du börjar låta lite fanboyig chrippe :P. Jag tycker det är rätt självförvållat av LG att folk är misstänksamma för mjukvaruuppdateringar. Har man skött det så dåligt som de har skött det innan så är det inget rykte man bara reparerar över en natt.

Folk som inte är så uppdaterade på N4 som vi är och inte verkar vara läskunniga kommer vara skeptiska till den här telefonen när det gäller mjukvaruuppdateringar tyvärr.

Inget att bli upprörd över, utan LG har satt sig själva i den sitsen.

13. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Men då måste man ju försöka informera fakta? Självklart är det självförvållat att folk är misstänksamma om mjukvaran i LG-lurar. Dock finns det ingen i sån i en Nexus (som du, men inte alla vet)

14. jn84

jn84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

ang temperatursgrejen igen...

har det rapporterats att vissa exemplar inte lider av "problemet" eller?

ska man behöva köra appen stability test, kolla om den blir "för varm" och i händelse därav byta ut enheten?

och jo jag noterade att neddie säger att det är ett ickeproblem, men jag är fortfarande orolig ;) jag är inte så insatt och tekniskt kunnig heller.

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

tyvker det är bs eg.. visst dom var horrielt dåliga på updates... i samma anda som sony och samsung... samsung innan galaxy s och med galaxy s var lika dåliga och i vissa fall ännu sämre men där lipas det inte lika hårt. Have some faith ;)

Och så är det ju som sagt en nexus så... man kan lägga ner gissningsleken ang updates.

16. BMarkusK

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Självklart är det bra att informera folk :).

Men blir telefonen sämre för att vissa gnäller över den? Nej.

Är det värt att bli upprörd över det? Nej.

17. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Sant ;)

18. BMarkusK

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Då är det väl tur att uppdateringarna kommer direkt från Google på denna telefon :)

19. MSIOCGenie

MSIOCGenie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Ja allt jag gjorde där var ju att jämföra Samsung's gamla flaggskepp som enligt nickewistrom fick långsamma uppdateringar, med då t.ex LG O2X, en väldigt relevant jämförelse i min mening.

Precis som du säger så ska man inte basera sitt köp eller icke köp av Nexus 4 på LG's värdelösa Android-mjukvara, utan då tänka att det är Google som står för mjukvaran och LG står för hårdvaran.

20. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jo jag vet, därför jag skrev att det inte va riktigt mot dig :) Va lite lättirriterad vid den tidpunkten jag skrev inlägget så ber om ursäkt för det hehe ;)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2