Tips: Ska testa N4, något ni vill att jag ska kolla upp?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av chrippe7, 5 nov 2012.

1. nickewistrom

nickewistrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

De där va en bra video! Mer sånt.. Denna videon har man ju falskt nytta av och får se hur bra den faktiskt är.. Du skulle haft en snubbe i målet bara när du zooma in så man kunde se hur detaljerna blev.. Sen kanske en straff med zoom så man ser hur de jobbar där.. Men fortfarande sket bra jobbat..!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Beror ju oerhört mycket på hur lättdrivna lurar man har. Mina Sennheiser låter lågt, strax under full volym är lämpligt. Med kosspluggarna jag kör ibland så får jag dra ned rejält.

Och visst var rädd om öronen, mina är trasiga som fan efter fabriksarbete och ett förflutet som audiofil.

SGS3 via Tapatalk.

3. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag använder original samsung lurarna. Det kanske är dom som är dåliga. Men det känns mer lönt att "trimma" mobilen än att köpa nya dyra hörlurar

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

4. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Du behöver inte lägga ut många hundralappar på lurar för att de ska vara bättre än originalet, och då menar jag mycket bättre.

För 400 får du något som är sanslöst mycket bättre, för hälften något som är bättre.

SGS3 via Tapatalk.

5. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jaså är det så? Jag var och kollade här om dagen men hittade inget vettigt. Jag har testat koss men dom var obekväma tyckte jag. Kan du tipsa om några?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

6. tob

tob Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ser extremt komprimerat ut, är det youtube eller ser det ut sådär i orginalfilen?

7. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Är själv ute efter att par hörlurar som är bra men inte kostar fruktansvärt mycket. Har läst om dessa:

Sennheiser CX-300-II

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340775

Har själv inte testat dom, men jag har läst att många rekommenderar dom och jag har tänkt beställa ett par sådana.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

8. ScreamInChaos

ScreamInChaos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Till er som snackar hörlurar nu , dessa lurar är enligt mig väldigt prisvärda, AKG Q350.
    Kör själv med dom och har gjort det senaste året, när sladden började glappa (detta var det gamla vanliga slitaget som blir, dessa höll dock förvånansvärt 1 år, mina lurar brukar hålla 3-4 månader)var det bara att gå in till butiken och så fick jag nya på garantin(trots inget kvitto eller förpackning!).

Men för att vara on topic: Hur väl är skärmens respons på nexus 4? Smsar en hel del och läst lite om att man lär få sakta ner på grund av dålig respons i skärmen...Stämmer detta?:/

9. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Ber om ursäkt att jag inte svarat på ditt PM, glömde bort det :/ Men svarar här så kan alla ta del av det :)

Skärmens respons är det bästa jag varit med om i mobilväg, antagligen tack vare zero-gap tekniken de använder i N4an. Jag skriver väldigt fort och jag märker inte av att jag måste sakta ned eller att tangentbordet inte hänger med och registrerar alla mina tryck. Så du behöver inte oroa dig för det, jag är tonåring som SMS:ar/Tapatalkar/KIK:ar/WhatsAppar väldigt mycket under dagarna och jag har aldrig stört mig på tangentbordet :) Måste hylla swype-funktionen, den är helt fantastisk! Att kunna skriva med en hand utan problem eller slippa "tapa" varje tangent när det är kallt ute är guld värt för mig, speciellt det att man kan skriva snabbt och rätt med endast en hand! :)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vill du ha proppar eller utanpåliggande?
    Skicka pm till mig så vi inte trasar sönder tråden totalt :cool:

SGS3 via Tapatalk.

11. ScreamInChaos

ScreamInChaos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaret. Helt lugnt, händer alla :) Blev lite orolig i och med endel snack om bland annat pinch to zoom ska ha varit trögt(visade sig ju dock fungera betydligt bättre i firefox...skumt) och därigenom ja, även hört om det där problemet. Skönt o veta att det faktiskt inte är ett problem utan fungerar som det ska... Får man fråga ungefär hur mkt tid du lägger ner på sms/kommunikation(typ antal meddelanden du tror du kör på en dag) Skulle vilja veta i och med att jag använder just dessa funktioner ganska tungt. Som jag skrev i mailet? Hur bra tror du den klarar det. Sitter nu med en Sony xperia s, idag fick jag totalt ut 2h 20 min skärmtid ungefär. Men en kort 20 minns laddning från datorn där imellan... När den sattes på laddning var den nere på runt 15 %...känns lite sådär helt ärligt!:/

12. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Fan, haha skulle va coolt om det fanns en app som räknade hur många tangenttryckningar man gjort under en hel dag så man hade haft svar svart på vitt :cool:

Men jag tror inte du behöver oroa dig speciellt, jag skriver otroligt mycket, räknar man Kik, SMS och Tapatalk + mail och andra saker så skriver jag minst 200-300 korta meddelanden och 20-25 längre meddelanden per dag. Efter 2 timmars skärmtid idag var jag nere på 57% och då hade jag nyss gjort en fabriksåterställning så jag hade laddat ner massvis med appar och innehåll(musik till Spotify till exempel). Sen har jag väldigt dålig täckning där jag bor så det bidrar också till sämre batteritid men jag tycker fortfarande batteritiden är bra!

Last edited: 4 dec 2012
  13. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Verkar som att jag kommer dubbla min batteritid mot min Note. Hoppas verkligen att det är så nu.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

14. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Swiftkey registrerar väl antal tangenttryck?

15. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    2 timmars skärmtid, 57%, från 100% då och sen bara skärmtid på?

Låter skrämmande dåligt i så fall. Även du har väl en S3 och min drar max 12% i timmen vid surfande ja oftast lite mindre så efter två timmar så har jag 76-80% kvar.

Eller missförstod jag nåt?

SGS3 via Tapatalk.

16. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Skrämmande dåligt? Om efter 2/5 av batteriet har fått 2 timmars skärmtid får man ju ut runt 5 timmar skärmtid totalt och det är väldigt bra batteritid. När jag hade min S3a fick jag ut ungefär 4-5 timmars skärmtid max, precis som med N4an. HOX och LG 4X fick jag bara ut dryga 2-3 timmars skärmtid så att 5 timmars skärmtid är skrämmande dålig håller jag tyvärr inte med om.

Hur många timmars skärmtid får du ut på din S3a om den drar 10-12% i timmen? :o Min drog ungefär 20% i timman när jag hade den, men du har kanske fått något super-ex som min farsa fått av iPhone 4. Hans iPhone 4 som är två år gammal får han ut cirka 10 timmars användning på en laddning vilket jag aldrig hört någon annan iPhone-användare fått ut, många iPhone-användare brukar ju klaga på batteriet :P

ftangstrom gillar detta.
  17. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Måste totalt missuppfattat dig:cool:

Jag får ut en bit över 7 timmar skärmtid då jag haft den ur laddaren 12-14 timmar, grovt räknat.

Ska då tillägga att jag aldrig spelar utan det rör sig mest om Tapatalk, surfning samt kanske ett par timmar e-bok läsning. Antar att ett grafikkrävande spel förmodligen skulle förändra min skärmtid.

SGS3 via Tapatalk.

18. bombay

bombay Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Har jag missat något eller har SGSIII helt sjuk batteritid? Eller har du ett större batteri?

19. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Du skojar?

Kollar du på mobilen 7 timmar på en dag? Har du inget jobb?
    Och vilket monsterbatteri har du?

Edit: för att relatera kan jag säga att jag får ut mellan 5-6 timmars skärmtid på min nexus 7, med 4325 mAh och större skärm såklart.. men ändå..

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

20. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Antar att han mest läser böcker, och att e readern inte belastar telefonen alls, plus att han kanske läser med vit text och svart bakgrund och då drar en samoled inte mycket...