Fråga: Skärm på=3G på

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av candyraver, 24 sept 2012.

  1. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Ska resa snart och det kan va lite si och så med att hitta laddare så nu sitter jag och funderar på hur jag ska göra för att klara mig några dagar utan AC :P
    Nu snackar vi standby-tid, ingen spotify eller nått sånt :P

    Första tanken är Samsung Extended Battery, ger 15% mer power. Om man då tar med sitt spare-batteri så ligger denna rätt högt på listan. Bryr mig inte om tjockleken.

    Annars så är jag inte blyg för att trixa med telefonen och om jag inte minns helt fel lade jag in någon "kernel" som skulle spara ström för några månader sen. Så tipsa gärna på power-saving-kernel guides :)

    Och tillsist, en sådan enkel sak som att stänga av 3g-data(all kommunikation förutom 2g-radio) när inte skärmen är på - finns en sådan inställning? - Eller app?
     
  2. Failemon

    Failemon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Du ''r ute efter Llama Location Profiles, finns i Play Store
    Jag har sjalv en som som aktiverar data trafik om skarmen slas pa, nar den slas av sa vanta fem minuter och om den fortfarande ar av fimpa all datatrafik. Fungerar hur bra som helst, om man ar beredd pa att inte fa facebook eller mail notiser direkt..
    Kan skriva spaltmeter om hur mycket intressant man kan gora med Llama, men det du vill gora ar jatteenkelt att fa till!
    Ser ju sadar ut utan aao men mitt tangentbord ville tydligen inte vara med idag...

    Edit; Du kan fa den att byta till endast 2G ocksa, sparar lite kram dar med. Har markt en stor skillnad i batteriet, nar den bara ligger sa drar den cirka 1 procent i timmen...som mest har den hangt med 3/4 dagar
     
    Last edited: 24 sept 2012
  3. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Juicedefender har den funktionen.

    My Xperia S tapatalked!