Skärm spräckt på min 2 dagar gamla Desire HD

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Jag_Mackan, 24 feb 2011.

1. Jag_Mackan

Jag_Mackan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan

Det som inte fick hända hände.. Pratade i headset och sladden fastnade och vipps så slungades mobilen rakt ner på betonggolvet..

Skärmen är helt spräckt men går dock fortfarande att använda.. Hur lagar man nu detta och hur dyrt kommer det att bli.. Googlade rundor men hittade inga bra guider osv utan bara en avdelning som ville göra jobbet för 2200kr (ifone.se) vilket känns lite tråkigt att punga ut sin tredje dag...

Hade det vara en HTC tough HD så hade jag kunna köpa skärmen för 300kr o sen byta den själv.. Finns ingen sådan möjlighet till desire HD?

Ingen som har några bra tips?

2. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

3. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Om du har allrisk-försäkring (även kallad drulle-försäkring) på din hemförsäkring, så betalar du 1500kr i självrisk......

4. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

är det inte så att man har upp till 14dagar på sig att från inköpsdatum köpa till en försäkring i den butik som man köpte telefonen? kan förekomma olika avtal men det har jag gjort hos expert. Om dom frågar varför drar du en liten vals om att du kände dig snål för stunden och sedan ångrade du dig när du insåg vilket hektiskt liv du lever, vänta en liten tid och sedan återvänder du för att lämna in den på försäkringen. Självrisk 500sek. Var mer försiktig i framtiden ;)

5. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Dock surt om du måste visa upp mobilen för inspektion :)

6. Jag_Mackan

Jag_Mackan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tyvärr köpt mobilen av en bekant så något försäkring där är inte att fundera över ens..

Det skumma är dock att mobilen funkar fortfarande och skärmen är skarp.. Är precis som att ett litet tunt glas har spruckit ovanpå skärmen.. Hittade ngt http://www.euromobile.se/product_info.php?products_id=4802 som jag beställde hem.. Vad tror ni om det? Hittar jag inte någon bättre lösning inom några dagar så får jag försöka ge mig på att byta den på egen hand..

Vet inte om det är ngt alternativ att leta upp ngn turkaffär i malmöregionen och be dom göra bytet.. (bor i lund)

Riktigt tråkigt när sådant händer med en så slipper ny mobil som man är riktigt glad över.. Får väl köpa ett rejält fodral när detta är lagat..