Skärmdump till Market

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av b.lindahl, 10 okt 2010.

1. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Problemet kan tyckas simpelt men jag hade problem att få till det på min Desire.

Hur gör man enklast för att få rätt dimension på skärmdumparna från sin applikation som man laddar upp i market, som visas när man går in på applikationens sida? Skapar ni dem alltid via emulatorn?

Skärmdumparna ska ju tydligen ha 320w x 480h eller 480w x 854h. Jag vill helst ta i den högre upplösningen men fick endera sorgkanter eller stretchad bild när jag försökte få till dem genom att skala skärmdumparna från telefonen. Tar man dessutom bort statusbaren i överkant, enligt Googles rekommendationer så blir ju bilden ännu mindre i höjdled.

Last edited: 11 okt 2010
  2. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om du kör eclipse finns det där ett verktyg att ta screenshots med. Finns under ddms eller vad det nu hette.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16012

Last edited: 11 okt 2010
  3. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ett förtydligande, jag har inga problem att skapa skärmdumpar med ddms el i telefonen med ShootMe eller liknande program i och med att jag har rootad telefon. Problemet är att dimensionerna inte är av rätt dimensioner och får stora sorgkanter i över-/underkant för att uppfylla Markets dimensioner. Så jag undrar om det finns något smidigt sätt att direkt få rätt dimensioner med emulator el direkt i telefonen. Men jag får testa lite andra dimensioner i emulatorn helt enkelt.

4. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 476
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Kan du inte emulera en x10i? Den har rätt upplösning.

Men ja, jag kan inget om emulatorn alls så det är bara en gissning :)

5. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Mycket märkligt. Själv startar jag en emulator med den upplösningen som det står att man ska använda och tar en screenshot. Inga sorgkanter eller dyl.