Problem: Skärmen ändrar färg

Diskussion i 'Galaxy S4 Active' startad av beccanyn, 15 okt 2014.

  1. beccanyn

    beccanyn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har sen i helgen haft problem med att min samsungs skärm ser väldigt annorlunda ut. Hur varierar - för den har två lägen

    1. Den har skarpa mörka färger. [​IMG]

    2. Den har väldigt utmätta färger
    [​IMG]

    (som det ska se ut, men inte har gjort sen innan helgen: [​IMG])

    Läge 1 är vanligast.

    Det finns problem som uppstår genom det här: som till exempel att det inte går att titta på bilder (när man går in via kameran till galleriet. Går man via galleriet går det) för att där bara visas grönt (se bild för läge 1, längst ner i mitten). Från randigt grönt går det till att om man väntar någon sekund till att blir matt grön färg över hela, där man vagt kan se vad jag tror är facebookchatten(chattbubblor i alla fall). Återkommande är när man går in i aviseringar också att det börjar som lite grönt men sen sprider sig.

    Bilder som folk skickar går knappt att se för att allt är så mörkt i läge 1, samma med att ta kort (se bild läge 1 längst ner till vänster).

    På själva korten man tar, eller om man tar skärmpdumps så ser det normalt ut - så det är skärmen som spökar.

    Det som hände under helgen var att jag hade glömt min laddare när jag reste bort, så laddade den med en mobilsladd och ipadladdare. Ena natten såg den inte annorlunda ut, men när jag tog av den från laddaren efter andra natten såg den ut såhär. Pratat med en som inte tror att det ska vara felet, men jag är osäker.
    Skärmen har en spricka i sig, kan det vara boven annars?

    Den egentliga frågan är helt enkelt: Kan jag göra något åt det här? Helst utan att lämna in den..
     
    Last edited: 15 okt 2014
  2. beccanyn

    beccanyn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tilläggsfråga, är det någon som varit med om något liknande?