Problem: Skärmen ballar ur?

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av nicke666, 30 sept 2012.

  1. nicke666

    nicke666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå!

    Min skärm har ballat ur. När jag trycker på power för att väcka telefonen så tänds inte skärmen men touchknapparna under skärmen lyser och själva touchen på skärmen verkar fungera för om jag sveper på lockscreenen (som jag inte ser) så hör jag upplåsningsljudet. Kan även svara när det ringer osv.

    Om jag trycker som en mad man på power så vaknar den till slut, hur många tryck det tar varierar. Ibland kan den vakna direkt om man har tur. När den är igång blir det ibland konstiga, pixliga färger och ibland ändrar allt upplösning och ser förjävligt ut.

    Känns som ett hårdvarufel, men samtidigt läste jag på xda att någon hade fått bort det genom att flasha RUU, och en annan hade lämnat in den och bytt skärm och moderkort och problemet kom tillbaks efter ett par dagar... Tyvärr verkar det inte finnas någon RUU till min version än så jag kan inte testa det.

    Någon annan som har haft detta problemet?

    Och, kan jag lämna in telefonen till 3 med upplåst bootloader valfri rom och få den reparerad så länge det är hårdvarufel? För det står ju faktiskt när man låser upp den att garantin fortfarande gäller allt som inte orsakats av att man pillat med mjukvaran..
     
  2. philipzandberg

    philipzandberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis skickat in min på service för samma problem. Jag har också rootat och har custom software. Postar här så fort jag vet vad som händer..
     
  3. philipzandberg

    philipzandberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sådär, nu har jag fått notifiering att min telefon e på väg tillbax. Har oxo fått informationen att telefonen är lagad och att det kostar mig så mycket som......

    0:-

    Yaaaaay, hoppas bara det stämmer när jag väl har den i handen idag efter 18.00

    Min felbeskrivning som jag skickade med lyder så här:

    lider av ett hårdvarufel jag fått bekräftat efter kontakt med htc. kan sällan få igång skärmen ur stanbyläge, och då jag en gång på hundra försök får igång skärmen är telefonen obrukbar pga grafiska "fraktioner" . definitivt moderkortsfel eftersom jag då och då inte upplever dessa fraktioner och telefonen fungerar smärtfritt. men dock max ngn minut, och sen får jag börja om.

    --
    Uppdaterar ikväll ngn gng..
     
  4. philipzandberg

    philipzandberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, då har jag hämtat upp den:)

    :)

    Fungerar helt felfritt, fick med en följesedel att dom bytt moderkort utan kostnad.

    Nu e jag glad igen
     
  5. nicke666

    nicke666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skönt att höra! Lämnade också in min i måndags men jag vet fan inte vad dom sysslar med på 3/posten/anovo... Står fortfarande bara att "Elektronisk förhandsbokning har tagits emot men produkten är ännu ej registrerad som ankommen vid ett servicecenter" när jag söker på numret jag fick.

    Men då vet jag att det går! Skulle dom försöka sig på en fuling och skicka tillbaks telefonen utan att den är lagad eller ett hemskt kostnadsförslag så är det bara att stå på sig. Skönt att veta!
     
  6. sethos

    sethos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har liknande problem. Det började efter den landat på ganska hård golv.
    Har lämnat in den hos Phone House. Efter två veckor kom den tillbaks med anteckning att "felet kunde inte reproduceras" . Felet var kvar. Har spelat in denna video
    http://www.youtube.com/watch?v=QS0gc8icuzo&feature=youtu.be
    Och lämnade in den igen den 3/10. Än så länge ingen svar :-(
     
  7. nicke666

    nicke666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså fyfan att dom orkar hålla på.. Hur kan dom laga ett fel på en telefon, för att sedan inte laga exakt samma fel på nästa. Nu har det nästan gått 2 veckor sedan jag lämnade in min och om jag får tillbaks den utan att dom har gjort något så ska dom få höra på ett och annat!

    Förresten, Philip, vilken operatör har du? Som lyckades skicka in telefonen och få tillbaks den samma vecka? Tre måste vara långsammast i världen.. 80% av tiden som har gått sedan jag lämnade in min telefon har den bara legat i deras butik och skräpat!

    Lämnade telefonen den 1e. Den 8e kom den till anovo. Den 11 skickades den därifrån och den 10 kom den tillbaks till butiken. Dock kunde jag varken hämta den igår eller i fredags för dom har inte lyckats få in den i sitt system än... Anovo och posten har alltså haft telefonen i sammanlagt 5 dagar, resten av dessa 2 veckorna har den bara legat hos Tre.. känns roligt.
     
    Last edited: 14 okt 2012
  8. philipzandberg

    philipzandberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blandade inte in tre, utan jag beställde ett repair-kit från "min" sida på treportalen.
    Skrev egen felbeskrivning och packade allt själv. sen var det bara att posta och se glad ut.

    BTW, tycker inte man ska gnälla på "the Messenger" när det inte är tre som utför reparationerna, utan på anovo som tydligen kan bete sig som idioter.

    Posten har inget med varken tre eller anovo att göra, posten e grymma.
     
  9. nicke666

    nicke666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej jag gnäller inte på tre för reparationen (vet ju inte ens hur det har gått på den fronten än), utan för att dom tog en vecka på sig att skicka iväg telefonen, och sedan inte vilja ge mig telefonen när dom har fått tillbaks den. Och posten har jag inte gnällt på. Jag konstaterade snarare att både posten och anovo varit ganska snabba, men tre har varit förjävla långsamma. Så jag tycker att jag har rätt att gnälla på tre.

    Det första gnället om att laga en telefon men inte en annan med samma fel var däremot riktat mot anovo.

    Det blev kanske lite rörigt i förra inlägget.
     
  10. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Tre är sjukt långsamma med att registrera, skicka iväg och registrera att telefonen är tillbaka. Den kan ligga i flera veckor i deras byrålåda där de förvarar alla andra telefoner som skall repareras.
     
  11. sethos

    sethos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick telefonen idag. Phone house skickade både ett sms och en epost medd. Denna gången står det "Vi har som auktoriserad verkstad tagit del av er felbeskrivning och åtgärdat problemen enligt tillverkarens instruktioner. Bytt mainboard. Din produkt har genomgått ett funkionstest." Några dagar tog det, men allt funkar än så länge. :-) Synd bara att de kunde inte fixa det första gången.
     
  12. nicke666

    nicke666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick till slut hämta min idag. Dom hade bytt både mainboard och batteri (?) och lite annat krafs (kontakter och sånt tror jag). Vet inte varför dom bytte batteriet faktiskt men jag ska inte klaga :P
     
  13. philipzandberg

    philipzandberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag fick oxo bytt batteri...
    kul att det löst sig