Problem: Skärmen beter sig konstigt under samtal.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av werty, 25 mar 2013.

  1. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    101

    MINA ENHETER

    Fick hem min HTC för nån vecka sen efter åtgärdat den gula fläcken jag hade på skärmen. Men nu verkar ett nytt problem dykt upp. När jag ringer nån går skärmen in i viloläge direkt.. och när samtalet är klart och jag ta luren från örat så tänds inte skärmen utan jag får trycka igång skärmen. Och ibland så har telefonen gått in i låsskärmsläget och när jag dra upp ringen så släcks skärmen?!? Fick göra en omstart på telefonen då den vägrade att låsas upp?!?!

    Jag har gjort fabriksåterställning men problemen är kvar. Och telefonen är inte rootad.

    Nån som haft liknande problem?
     
  2. Ior

    Ior Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    743
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Nej jag har verkligen inte haft samma problem :-O
    Det där låter otroligt konstigt! Att det kvarstår efter en factory reset dessutom, mycket skumt.
     
  3. xdaswe

    xdaswe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om du har löst det men jag har haft en del problem med skärmen också.

    Jag har haft min telefon inlämnad två gånger på lite mer än en månad då skärmen vägrar starta. Med min så behövde det inte vara bara i samband med samtal utan kunde ske även vid andra tillfällen då man använde telefonen och ibland när man skulle "väcka" skärmen efter att man inte använt den på ett tag. Flera gånger testade jag och höll inne powerknappen så det blev omstart men det hjälpte sällan. Ibland trodde jag att det var helt kört men efter att låtit bli telefonen några timmar så kunde den fungera. Problemet uppkom dock mer och mer frekvent.

    Jag provade också att göra fabriksåterställning utan att det gjorde skillnad. Den har som sagt varit inne två gånger (för detta fel) och jag fick tillbaka den nu senast i påskveckan men jag har fått problem några gånger igen efter det. De bytt en hel del saker men det verkar inte hjälpa.

    Jag var hoppfull då batteriet har fungerat bättre eftersom de bytt det men det slutar väl med att den måste skickas in igen. Jag har även fått en display som faktiskt verkar ok.
    Min erfarenhet av HTC One X såhär långt...
    1:a telefonen hade skräp under skärmen, det första jag såg när jag startade den så det blev en DOA typ maj förra året.
    2:a telefonen blev gulaktig i nedre delen av skärmen men det orkade jag inte bry mig om. Batteriet blev betydligt sämre efter jul/nyår och i slutet av februari fick jag problemet med skärmen att den inte alltid tändes.
    Skickade in den och fick nytt batteri och ny skärm och lite annat utbytt, tror jag. Den nya skärmen hade en prick som lös i en betydligt ljusare vit ton än de övriga vilket tyvärr syntes ganska tydligt men jag ville inte lämna in för den saken.
    Telefonen fungerade några dagar och sedan var det dags igen, samma problem med skärmen som tidigare.
    Nytt inskick och ny display för jag ser inte längre den vita punkten. Nu har den krånglat några gånger under helgen så vi får se hur det slutar.
     
  4. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER



    Min är exakt som din, har varit det sedan den var ny snart 1 år.

    vet inte varför det blir så, är dock inte alltid men kanske vid 1 av 10 samtal. Mvh